Citroen C4- Představení

22. dubna 2006 v 19:35 |  Citroen C4
Citroën C4 dokládá strategii značky Citroën nabídnout zákazníkům vůz s nejmodernějšími technologiemi, s důrazem na bezpečnost i vyjímečný design. C4 a C4 Coupé jsou specifické modely s originálním a působivým designem a užitnými vlastnostmi.

Verze C4 snoubí plynulost linií a půvab prostoru. Robustní a současně elegantní karoserie obepíná prostorný interiér rodinného vozu. Protáhlé a dravé linie C4 Coupé se soustřeďují na zdůraznění výkonnosti a dynamického charakteru.

Čisté linie karoserie propůjčují modelu C4 výrazné aerodynamické vlastnosti. Obě verze dosahují rekordních hodnot aerodynamického koeficientu v segmentu nižší střední třídy. Nízká hodnota výrazně přispívá ke snížení spotřeby paliva i k omezení emisí výfukových plynů.

Bohatá paleta motorů modelové řady C4 nabízí pět zážehových motorů od 1.4i 16V do 2.0i 16V s maximálním výkonem od 90 do 180 k a tři vznětové motory HDi s výkony od 92 do 138 k.
INTERIÉR
Pohodlí řidiče a cestujících v Citroënu C4 je zajištěno díky zcela novým moderním prvkům výbavy, jež usnadňují a zpříjemňují jízdu. Volant s pevným středem obsahuje sdružené spínače pro pohodlné a bezpečné ovládání jízdních funkcí a doplňkových funkcí (audiosystém, telefon, navigace). Tvar čelního airbagu je díky konstrukci pevného středu volantu dokonale přizpůsoben anatomii těla řidiče.

Jízdní informace jsou zobrazeny na moderním displeji ve střední části palubní desky. Displej propouští venkovní světlo, a jeho podsvícení je tak regulováno automaticky v závislosti na světelných podmínkách, což zaručuje dokonalou čitelnost údajů za všech okolností.

Pro ještě větší pohodlí cestujících a přizpůsobení vnitřního prostoru vozu individuálním požadavkům, je vůz vybaven integrovaným osvěžovačem vzduchu, jehož design je dokonale sladěn se stylem palubní desky.
BEZPEČNOST
Citroën C4 nabízí jako odpověď na stále rostoucí požadavky zákazníků moderní a účinné systémy pro bezpečnou a pohodlnou jízdu.

Samonatáčecí bi-xenonové světlomety, plnící funkci potkávacích i dálkových světel, zaručují optimální rozprostření světelného paprsku v zatáčkách.

I další prvky výbavy Citroënu C4 se v tomto segmentu vyskytují zřídka - například tempomat s omezovačem rychlosti jsou dodávány ve standardní výbavě pro celou modelovou řadu.

Novinkou je systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL). Systém na dálnicích a rychlostních silnicích detekuje přejetí dělicích čar, jež není doprovázeno aktivací směrových světel. Řidič, který mohl podlehnout například chvilkové nepozornosti, je na změnu jízdního pruhu upozorněn vibračním systémem integrovaným v sedáku - a to vibracemi na té straně sedáku, kde došlo k přejetí čáry. Systém zvyšuje bezpečnost řidiče i celé posádky vozu a předchází nebezpečným situacím.
MOTORY
Bohatá paleta motorů modelové řady C4 nabízí pět zážehových motorů od 1.4i 16V do 2.0i 16V s maximálním výkonem od 90 do 180 k a tři vznětové motory HDi s výkony od 92 do 138 k.
Ocenění
C4 zatím ve světě posbírala následující ocenění:
Itálie:
cena UIGA (svaz italských motoristických novinářů) - cena "Nejkrásnější auto světa" ve své kategorii ("Auto piu bella del mondo") a cena "Auto Europa 2005".

Chorvatsko:
cena "Auto roku 2005 v Chorvatsku" (volili motorističtí novináři) + "cena za nejlepší design" od poroty odborníků a vědeckých pracovníků z oblasti automobilového průmyslu.

Velká Británie:
cena "Awards 2005" od Top Gear (Tv pořad a významný automobilový magazín). Cenu dostala C4 především za vnější a vnitřní design a za technické inovace jako je pevný střed volantu a systém na upozornění při nechtěném vybočení z jízdního pruhu (AFIL) + cena "Auto roku 2005 ve Velké Británii" - volba tisíců čtenářů časopisu Auto Express. C4 dostala naprosto rekordní počet hlasů v celé historii hlasování tohoto časopisu a porazila takové rivaly jako Ford Focus, Opel Astra a Toyota Prius. Auto Express je nejvýznamnější britský automobilový týdeník. Tímto C4 postupuje do evropského klání titulů ze skupiny a bude soutěžit o cenu "Evropské auto roku Auto 1".
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Paprika Paprika | 26. listopadu 2006 v 22:59 | Reagovat

Evoooooo IX

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama