Mercedes Benz Třída R - Fakta

27. dubna 2006 v 19:10

Koncept prostoru

Tajemství prostorného interiéru je ve zcela novém konceptu vozidla: Oproti tradičním limuzínám nebyla Třída R koncipována jako tříprostorové vozidlo (motorový prostor/interiér/zavazadlový prostor), avšak jako dvouprostorové vozidlo (motorový prostor/interiér). Proto je pro interiér k dispozici 64 % délky karosérie. Při délce 4,922 metru má Třída R oproti mnoha limuzínám určitý předstih. A proto si všech šest cestujících užívá místo u okna. Přitom mají, díky zvýšenému umístění sedadel, také obzvláště dobrý rozhled.
Jestliže Vám ani toto nestačí, rozhodněte se pro 5,157 metru dlouhou verzi. Nabízí především cestujícím třetí řady další plus v komfortu.

Komfort

Na všech šesti místech si Vy i Vaši spolucestující užijete luxusního pocitu prostornosti. Také vysoká kvalita materiálů a láska k detailu přispívají k relaxaci v interiéru Třídy R.
Pocit vzdušného prostoru můžete zvýšit panoramatickým střešním oknem, které je k dispozici za příplatek. Rozpíná se téměř přes celou střechu a je podstatně větší než tradiční posuvné střešní okno. Tak bude velkorysý interiér prosvětlen a vznikne dokonalý pocit pobytu pod širým nebem.

Pohon

Že si Třída R označení Grand Sports Tourer zaslouží, je vidět ihned: nezáleží na tom, kterou z pohonných jednotek zvolíte, zda vznětový přeplňovaný šestiválec CDI o zdvihovém objemu 3,0 l, zážehový šestiválec o objemu 3,5 l nebo osmiválcový motor o objemu 5,0 l. Výjimečně přesné a rychlé řazení přitom obstará standardně dodávaná sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC. Stálý pohon všech kol, nákladná konstrukce náprav, vzduchové odpružení zadní nápravy, dlouhý rozvor a funkce jízdní dynamiky, jako ESP/4ETS se starají o komfortní jízd

5 P bezpečnosti Mercedes-Benz

PRO-SAFET je prvním z 5 P a středem úvah o bezpečnosti společnosti Mercedes-Benz. To je zárukou požadavku značky s hvězdou: docílení maximální bezpečnosti pro všechny účastníky silničního provozu.
PERFORM-SAFE zahrnuje opatření, která mohou řidiči přispět k bezpečnosti: koncept ovládání a hlášení, který minimalizuje odvedení pozornosti od dopravy a také inteligentní systémy jako LINGUATRONIC.
PRE-SAFER obsahuje systémy, které mohou jednat s ohledem na budoucnost a vyvolat preventivní opatření. PRE-SAFER zahrnuje vedle vratných předpínačů bezpečnostních pásů také automatické zavření posuvného zvedacího střešního okna a systémy nastavení sedadel a pásů.
Cílem systému PASSIVE-SAFE je chránit cestující v případě nehody co nejlépe. Přitom se nemyslí pouze na vlastní ochranu, ale také na ochranu ostatních účastníků silničního provozu (ochrana partnera). K vlastní ochraně přispívají kromě velmi pevné bezpečnostní kabiny vozidla také adaptivní airbagy, okenní airbagy nebo aktivní opěrky hlavy. K ochraně partnera patří například hladká karosérie a poddajný nárazník.
POST-SAFE zahrnuje opatření, která po nehodě pomáhají zabránit dalším škodám: postará se o palivovou nádrž, která je umístěna v chráněném prostoru před zadní nápravou, a automatické vypnutí motoru po těžké kolizi. POST-SAFE zahrnuje také opatření, která napomáhají vyhnout se následným nárazům a vyhledat poškozené vozidlo, jako např. automatickou aktivaci výstražných světel.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama