Škoda Superb- Technická data

16. dubna 2006 v 18:13 |  Škoda Superb
TECHNICKÁ DATA
Tři z nich jsou benzínové: šestiválec V6 2,8 30V je nejvýkonějším motorem, který Škoda vyrobila v posledních šedesáti letech - disponuje výkonem 142 kW (193 koní). Následují dvacetiventilový čtyřválec 1,8T/110 kW a motor 2,0/85 kW.
Tři vznětové motory TDI nezůstávají nic dlužny mimořádné pověsti a oblibě naftových agregátů. I nadále platí, že vůz s tímto označením jezdí s minimální spotřebou, spolehlivě a přitom dostatečně svižně. V nabídce je moderní a dynamický šestiválec 2,5TDI o výkonu 120 kW a motory se systémem přímého vstřikování čerpadlo-tryska 1,9TDI/77 kW a 2,0 TDI PD/103 kW s filtrem pevných částic DPF. Čerpadlo je zabudováno přímo do hlavy válce, kam vstřikuje pod vysokým tlakem palivo. Výsledkem je mimo jiné nárůst výkonových parametrů motoru a nižší spotřeba paliva. Všechny motory splňují přísnou emisní normu EU4.


Všechny motory Superb jsou vybaveny palubní diagnostikou EOBD. Ta kontroluje zařízení, která mají vliv na složení výfukových plynů. Pokud hodnoty přestanou odpovídat požadavkům, kontrolka na přístrojové desce upozorní řidiče, aby zajel do servisu. Příčina se uloží do paměti závad, což urychlí odstranění problému.
V závislosti na motoru je Superb vybaven pěti- nebo šestistupňovou převodovkou. Pro oba šestiválce, ale i pro 1,8T je k dispozici rovněž automatická převodovka Tiptronic. Inteligentní elektronika přizpůsobuje řazení Vašemu stylu jízdy a v případě potřeby umožňuje přepnutí do režimu manuálního řazení fungujícího bez pedálu spojky.


Podvozek zaručuje přesné a lehké ovládání vozu, především díky použité víceprvkové přední a zadní klikové nápravě. Vysokou úroveň bezpečnosti zajišťuje účinná a spolehlivá brzdová soustava společně s elektronickými systémy jízdní stability. K rychlé reakci brzdného systému a snadnému dávkování brzdného účinku přispívá podtlakový posilovač brzd Dual Rate s progresivní chrakteristikou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jiri Jiri | 25. prosince 2008 v 16:55 | Reagovat

škoda,že tu nemáš zrychlení ...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama