Květen 2006

G-Power G7 5.2

30. května 2006 v 14:38 TUNING AUT
G-Power G7 5.2 K - 310 km/h v luxusu
Velké BMW 7 je sice častým objektem úprav, ale většinou se jedná jen o decentní dolaďování téměř dokonalého základu. Úpravce G-Power se vrhl na motor V8 4,8 z modelu 750i a osadil jej kompresorem. Výsledkem je dynamika supersportu.
Úpravami vozů BMW se firma G-Power zabývá ji 22 let a tak lze předpokládat, že dobře ví co dělá. Přestože se k motorům BMW příliš často přeplňování nedoplňuje, když už se taková úprava objeví bývá výsledek hodně zajímavý. G-Power se však nespokojil s pouhým přeplňováním, ale motor přepracoval kompletně. Objem motoru byl zvětšen na 5,2 litru a díky mechanickému kompresoru výkon vystoupal na 404 kW (550 k) a točivý moment má hodnotu vynikajících 740 Nm při 3500 ot/min. K motoru je připojena speciálně vyvinutá automatická převodovka počítaná pro momenty až 800 Nm. S tímto vybavením zrychluje 2,2 tuny těžká limuzína z 0-100 km/h za vynikajících 5,5 sekundy. Nejvyšší rychlost atakuje hranici 310 km/h.
Síle motoru byl uzpůsoben také zbytek vozu. Podvozek dostal speciálně vyvinuté vysoce výkonné brzdy, při jejichž vývoji G-Power spolupracoval s věhlasným Brembem. Kotouče mají úctyhodný průměr 400 mm a tloušťku 36 mm. Tyto poklady se ukrývají za třídílnými koly, jejichž lopatky mají tvar podporující odsávání horkého vzduchu od brzd. Rozměry ráfků jsou 9 x 22" vpředu a 11 x 22" vzadu. Osazeny jsou pneumatikami Michelin 265/30 ZR 22, resp. 295/25 ZR 22. Změny se dotkly také vzhledu,kde originální nárazníky nahradily vpředu i vzadu nové díly, prahy dostaly nástavce a víko zavazadlového prostoru malý spoiler. Všechny tyto díly jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu.

Video Škoda Roomster

29. května 2006 v 17:49 VIDEA
Test Škoda Roomster 1.9 TDI
Popis: DivX video (20,7MB)

Wolf Ford Focus ST

25. května 2006 v 17:52 TUNING AUT
Wolf Ford Focus ST - adrenalin na vzestupu
Německý Wolf tvoří špičku mezi úpravci vozů Ford, a tak se pustil také do špičkového modelu Focus ST, kterému přidal na síle i vzhledové dravosti. Fanoušci Fordu tak mohou být blíže vítěznému speciálu z Monte Carla.
Ford Focus ST dostal již od výrobce spoustu sportovního šarmu a také jeho pětiválcový motor 2,5 litru disponuje výkonem dostačujícím k zajímavé dynamice. Technici Wolfa však dospěli k závěru, že výkonu není nikdy dost a tak motoru přidali plných 50 koní a 40 Nm. Motor tak produkuje výkon 202 kW (275 k) a točivý moment 360 Nm. Úprava motoru vyjde na necelých 80 tis. Kč. Pro některé exportní trhy je nabízena varianta 220 kW (300 k) a 386 Nm. Většímu výkonu byl uzpůsoben i podvozek, který je díky novému odpružení o 35 mm nižší. To je naladěno pro velká kola o rozměru 8J x 19" obuta do nízkoprofilových pneumatik Pirelli rozměru 245/30 R 19.
Na vzhled Focusu u Wolfa prakticky nesahali. Jedinými doplňky jsou kryt na sloupku C a spoiler pod zadním nárazníkem s výřezy pro koncovky výfuku. Do interiéru připravili hliníkové doplňky jako jsou pedály, opěrky pro nohy či madla pro řadící páku a ruční brzdu.

Hamann BMW M5 Edition Race

23. května 2006 v 18:25 TUNING AUT
Hamann BMW M5 Edition Race
Hamann již delší dobu nabízí úpravu pro špičkové BMW M5. S bujícím jarem přichází i s úpravou dodávající tomuto sedanu bujnější tvary.
Od Hamanna si mohou zájemci o vylepšení svého BMW M5 již nějakou dobu pořídit tři výkonnostní stupně motoru s přírůstkem až 44 kW (60 k) a nejvyšší rychlostí kolem 320 km/h. K tomu všemu byl doposud k dispozici jen velmi decentní optický tuning. Nyní přichází s nabídkou verze Edition Race, která se zaměřila právě na výraznější změny vnějšího vzhledu. Úpravce se inspiroval vozy DTM a po jejich vzoru připravil zcela nový nárazník se spoilerem s integrovanými přídavnými dálkovými světlomety a především výrazné rozšíření blatníků vpředu i vzadu. Tyto doplňky jsou propojeny na bocích výraznými nástavci prahů a vzadu spoilerem s difuzorem. Na víko zavazadlového prostoru byl osazen rozměrný dvojitý spoiler. Mimo předního spoileru jsou všechny ostatní vyrobeny z kevlaru.
Celou optiku doplňuje snížení podvozku vpředu o 30 mm a vzadu o 25 mm. Přestože lze použít různé ráfky od průměru 19", pro rozšířenou verzi Hamann doporučuje ty největší 21". Na přední nápravě mají šířku 9,0" a obuty jsou pneumatikami 255/30 ZR 21, na zadní nápravě mají šířku 10,5" a pneumatiky 295/30 ZR 21. Vysokému výkonu byly upraveny také přední brzdy, které mají duté a drážkované kotouče průměru 380 mm a rudě lakované třmeny s 8 pístky. Navíc jsou osazeny sportovními destičkami a pancéřovanými hadicemi.

Škoda Roomster- Ceník

22. května 2006 v 20:34 Škoda Roomster
Na autosalonu v Ženevě si Škoda Roomster vedla výborně. Reakce na čtvrtý model mladoboleslavského výrobce byly většinou pozitivní, návštěvníkům i novinářům se zamlouvala netradičně tvarovaná karoserie i prostorný interiér. Jenže opravdová zkouška toto kompaktní MPV teprve čeká. Už 1. června 2006 Roomster vstoupí na domácí trh a pokusí se přesvědčit zákazníky, že 339 900 Kč za základní model se zážehovým tříválcem 1.2 HTP s výkonem 47 kW je dobrá nabídka.
Výbava základního modelu obsahuje čelní a boční airbagy, ABS s MSR, posilovač řízení, nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně nastavitelný volant a zadní samostatná sedadla, což není úplně špatné, ale za stejné peníze jsou Češi zvyklí dostávat v některých konkurenčních vozech i více muziky. Nejlevnější Roomster poháněný vznětovým motorem 1.4 TDI 51 kW přijde na 419 900 Kč, nejdražší verze 1.9 TDI PD 77 kW s výbavou Comfort bude stát 533 900 Kč.
Katalog vozu Škoda Roomster najdete zde
Ceník vozuvozu Škoda Roomster najdete zde
(ve formátu PDF)

G-POWER G6 Coupé 5.0 S

22. května 2006 v 15:22 TUNING AUT
G-POWER G6 Coupé 5.0 S - 620 koní
Upravit BMW M6 je otázkou prestiže každého úpravce "bavoráků". G-Power upravuje tyto vozy již přes 20 let a určitě ví jak na to. Nové kupé G6 je toho důkazem.
Úprav luxusního kupé BMW M6 se poslední dobou objevuje stále více a jedna je drsnější než druhá. Výtvor firmy G-Power se řadí k těm nejostřejším, protože její G6 Coupé 5.0 S dostalo velmi intenzivní výkonový dopink. Exkluzivní motor V10 dostal nové písty, ventily, vačkové hřídele a vše doplňuje sběrné výfukové potrubí se stejně dlouhými větvemi. Přeprogramovaná řídící jednotka se stará o náležitou krmi a výsledkem je vynikající výkon 456 kW (620 k) při 7800 ot/min a točivý moment 580 Nm při 6200 ot/min (série 507 k a 520 Nm). Ve spolupráci s polosamočinnou převodovkou SMG tento motor vystřelí luxusní kupé z 0-100 km/h za pouhých 4,5 sekundy a žene jej až na hranici 330 km/h.
Jak pod kapotou, tak i na povrchu. Vynikající práci motorářů sekundují aerodynamici, kteří vozu vdechli ještě více dynamiky a navíc oba nárazníky, nástavce prahů a spoiler na víku zavazadlového prostoru jsou vyrobeny z uhlíkových kompozitů. Velkou úlohu mají po vzhledové stránce také třídílná hliníková kola, jejichž tvar o 15% vylepšuje odvod vzduchu od extrémně výkonných brzd. Kola mají rozměr vpředu 9J x 21 a 11J x 21 vzadu a Michelin je obouvá do pneumatik 245/35 ZR 21 resp. 285/30 ZR 21. Za jejich tenkými paprsky jsou vystaveny na obdiv obrovské kotouče, jež mají průměr 400 mm a tloušťku 36 mm. Tato výbava zajišťuje bezpečné zastavení i z nejvyšších rychlostí. V plném luxusu a bezpečí tak mohou movití majitelé v klidu vyzvat k souboji prakticky kterýkoli supersport a moc se nemusí obávat porážky.

Jaká auta by jsme měli přidat

21. května 2006 v 18:29 Ankety a fórum
Napište nebo se zapojte do ankety.

Policejní Hummer

21. května 2006 v 10:40 TUNING AUT
Policejní Hummer od GeigerCars - Mad Max?
Přestože GeigerCars upravuje americká auta, stále je to německá firma. O to zajímavější je, že upravil policejní Hummer H2 pro šerifa v Texasu. Služební vůz v jejich podání pak lze přirovnat ke stroji legendárního Mad Maxe..
Objednávka z Texasu na superrychlý Hummer H2 sice u GeigerCars.de překvapila, ovšem v žádném případě nezaskočila, protože ve své nabídce mají vše potřebné. Do motorového prostoru si našel místo radikálně přepracovaný motor V8. Jeho objem byl zvětšen na 7,0 litru a k jeho plnění byl navíc použit mechanický kompresor. Výsledkem dalších úprav jako jsou nové vačky, pečlivě opracované hlavy, kované písty, titanové ojnice, nové sací a výfukové potrubí a přeprogramování řídící jednotky je zdrcující výkon 515 kW (700 k) při 5500 ot/min a točivý moment 904 Nm při 4260 ot/min. Tyto hodnoty dělají divy i s vozem, který má pohotovostní hmotnost 3,1 tuny. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne za výborných 6,5 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Vysoký výkon motoru dostal také adekvátní podvozek. Pružící jednotky byly nahrazeny sportovními, které snižují světlou výšku o 105 mm a jejich práci jim pomáhají plnit zkrutné stabilizátory na obou nápravách. Kkola mají obří rozměr 10J x 28" a pneumatiky 335/25 ZR 28 dodává Kumho. Za obrovskými koly přední nápravy jsou osazeny velmi výkonné kotoučové brzdy o průměru 380 mm s osmipístkovými třmeny.
Jediné čím Hummer H2 od GeigerCars nebude vybaven, je potřebná policejní výbava, kterou dostane až u svého šerifa v Texasu. Americká policie asi nemá problém s rozpočtem na nákup vozů a benzínu do nich.

Video- Subaru uvádí přeplňovanou rodnu

20. května 2006 v 18:33 VIDEA
Subaru uvádí přeplňovanou rodnu (oficialní video).
Popis: DivX video (2,98MB)

Video Citroen C4 WRC

20. května 2006 v 18:24 VIDEA
Zde je video Citroen C4 WRC.
Popis: DivX video (12,2MB)

DivX plug-in (pro přehrátí v MediaPlayeru)

20. května 2006 v 18:08 DOWNLOAD
Ke spuštění DivX videí je nutné mít v MediaPlayeru nainstalován plug-in DivX, který si můžete stáhnout ZDE.

Video Audi A3

20. května 2006 v 18:03 VIDEA
Video Audi A3 1,6.
Popis: DivX video (8,11MB)

Video Škoda Octavia combi RS

20. května 2006 v 18:00 VIDEA
Zde je video Škody Octavie combi RS.
Popis:DivX video(27,8MB)

Mitsubishi Lancer EVO IX- Katalog

20. května 2006 v 9:50 Mitsubishi Lancer Evolution
Zde je katalog Mitsubishi Lancer EVO IX
Popis:Ve formátu PDF (2,42MB)

Více informací z historie Škody Auto

19. května 2006 v 18:43 Historie Škody
Nejúspěšnější automobilka v tomto koutu světa slaví sté výročí. Novodobá historie začíná opět navazovat na dřívější slávu.
Začátky
Počátky firmy sahají až do roku 1895, kdy začali mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement vyrábět vlastní jízdní kola pod značkou Slavia. Po bicyklech se na přelomu století dostaly ke
slovu motocykly. Továrna se rozšiřuje a v roce 1900 už své stroje exportuje například do Anglie.
Stoleté výročí založení výroby automobilů je však vztahováno k roku 1905, kdy se zrodil první automobil Laurin & Klement - model Voiturette A s kapalinou chlazeným vidlicovým dvouválcem o objemu 1005 cm3 a výkonu 7 k. Následoval typ B (za tři roky se ho vyrobilo přes 250 kusů), model C měl již objem motoru 2042 cm3 a výkon 12 k. Model S z roku 1911 byl jednoduchým a spolehlivým automobilem s kapalinou chlazeným čtyřválcem o objemu 1771 cm3 a výkonu 14 koní. Vyráběl se až do roku 1925.
Meziválečné období
L&K typ M patřil mezi luxusní vozy. Poháněl jej čtyřválec o objemu 4713 cm3 a výkonu 50 k. Firma vyráběla i těžké užitkové automobily řady MS, které sloužily například jako autobusy, vojenská vozidla nebo poštovní vozy. Další doménou firmy se stala zemědělská technika, například motorové pluhy. Model tehdejší střední třídy L&K 100 automobilka uvedla na trh v roce 1923. Modernizované typy 110 a 120 se na trhu objevily v roce 1925.
V roce 1924 továrnu zachvátil požár a zakladatelé firmy se rozhodli spojit síly se silným partnerem. V červnu 1925 došlo k fúzi s plzeňskými Škodovými závody (patřícími francouzskému kapitálu), což sice znamenalo záchranu automobilky, ale zánik samostatné továrny L&K. Nové typy automobilů potom nesly značku Škoda.
Model 860 se představil na pražském autosalonu v roce 1929, měl 8 válců a výkon 60 koní. Luxusní auto ale nedosáhlo kvůli vysoké ceně prodejních úspěchů.
Jedním z legendárních modelů historie automobilky je typ Škoda 420 Popular. Malý vůz, vážící jen 650 kg, vyvinul rychlost přes 80 km/h a spotřeboval 7,5 litrů benzinu na 100 km, navíc byla jeho cena velmi lidová. Jezdil s ním nejslavnější český fotbalový brankář té doby František Plánička a Populary sloužily i jako užitkové vozy, sanitky a dodávky.
Vstříc centrálně plánované ekonomice
Popular 1101 s dvoudveřovou karoserií Tudor přišel na trh na jaře 1946. Později přibyla také čtyřdveřová verze a dodávka. Typ Škoda 1200 se vyráběl od roku 1952. Čtyřdveřový vůz s celokovovou karoserií výrazně oblých tvarů, s motorem o objemu 1221 cm3 a výkonu 36 koní
existoval i v užitkových verzích jako dodávka, kombi, pick-up a sanita. V roce 1955 bylo auto přejmenováno na 1201. V užitkové verzi se jako 1202 vyrábělo až do roku 1973.
Významným modelem historie firmy je Škoda 440 - Spartak, představený v roce 1954. Motor o objemu 1089 cm3 a výkonu 40 koní byl přepracovaným agregátem z typu 1101, ovšem s hliníkovým blokem, novým sacím potrubím a karburátorem. Montáží většího motoru 1221 cm3 v roce 1957 vznikla Škoda 445. V Kvasinách se vyráběla zdařilá sportovní varianta Škoda 450 se stahovací střechou, motorem se dvěma karburátory a výkonem 50 koní. V roce 1959 dostaly všechny osobní škodovky novou přední nápravu s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Škoda 440 se stala Octavií, typ 445 Octavií Super a ze sportovního modelu 450 byla Felicia. Časem přibyla Octavia Touring Sport s motorem z Felicie (50 k) a v roce 1961 Felicia Super a Octavia 1200 Touring Sport (oba typy s motorem o výkonu 55 k).
Motorem vzad!
V 60. letech došlo k významné změně koncepce, kdy se motor přestěhoval dozadu a určoval podobu aut až do konce 80. let. Škoda 1000 MB se představila v roce 1964. Kvůli ní byl v Mladé Boleslavi postaven i zcela nový výrobní závod. Auto mělo kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 988 cm3 a výkonu 45 k, umístěný vzadu. Sedan Škoda 1000 MBG a dvoudveřový model Škoda 1000 MBX měly díky motoru s vyšší kompresí a dvěma karburátorům výkon 49 koní. V roce 1967 nabídku obohatily modely Škoda 1100 MB a 1100 MBX s motorem 1107 cm3.
V roce 1969 nahradil "embéčko" nový typ Škoda 100/110, který dostal modernější karoserii, kotoučové brzdy na předních kolech a inovovaný interiér. Ze Škody 1000 MB se tak stala Škoda 100, typ 1100 MB se proměnil v model 110. V roce 1970 se v Kvasinách začalo vyrábět sportovní dvoudveřové kupé Škoda 110 R s motorem o objemu 1107 cm3 a výkonem 62 k. Stejný motor dostal i běžný sedan a objevil se tak typ Škoda 110 LS. Zrodily se i sportovní speciály, typy Š 130 RS a 200 RS.
Model představený na brněnském veletrhu v roce 1976 jako Škoda 120 byl další modernizací. Stodvacítka dostala novou karoserii, přístrojovou desku a chladič vpředu. Tato řada byla průběžně modernizována, v roce 1983 se dočkala širšího rozchodu kol, 13" kol a plastových nárazníků. O rok později vyjel typ Škoda 130 s pětistupňovou převodovkou, hřebenovým řízením a vlečenou zadní nápravou. Výroba aut se zastaralou koncepcí skončila až v roce 1990. V Kvasinách se od roku 1981 vyrábělo dvoudveřové kupé Garde, později přejmenované na Škoda Rapid.
Druhá polovina 80. let přinesla návrat ke koncepci s motorem vpředu a pohonu předních kol. Na brněnském veletrhu měl v roce 1987 světovou premiéru zcela nový vůz, Škoda Favorit. Design Favoritu byl dílem italského návrháře Bertoneho. Dalším provedením bylo kombi Forman a užitkový pick-up. Základní motorizací pro Favorit byl čtyřválec OHV o objemu 1289 cm3 s výkony od 40 do 50 kW.
Vstup pod německá křídla
V dubnu 1991 se stala Škoda součástí německého koncernu Volkswagen. Ohlasy na prodej německému kapitálu (dalším zájemcem byl Renault) předpovídaly brzký zánik automobilky, ale pozdější vývoj ukázal, že Volkswagen neměl postranní úmysly a byl v dané situaci nejlepším řešením.
Prvním společným projektem se stala Felicia, vyráběná od roku 1994, o rok později přibyly verze kombi a a pick-up.
Zcela zásadním přelomem v novodobé historii Škody auto byl první model, od počátku vyvíjený pod koncernem Volkswagen. V září 1996 se v nové montážní hale rozběhla výroba nové Octavie liftback, varianta Combi přišla v roce 1998. V roce 1999 se představila Fabia, která se vyrábí dodnes. Fabia Combi měla premiéru v roce 2000, sedan v roce 2001.
V roce 2001 se výrobní program rozrostl o třetí modelovou řadu - luxusní limuzínu Superb, vyráběnou v Kvasinách. V čerstvé paměti máme uvedení nové Octavie v roce 2004, vyráběné v provedení
liftback a kombi. Koncem tohoto roku se v nabídce objeví i sportovní verze RS.

Škoda Roomster- Příplatková výbava

19. května 2006 v 17:19 Škoda Roomster
Položka
Roomster
Style
Sport
Komfort
Příplatková barva (béžová Cappuccino, černá Magic s perleťovým efektem, modrá Polar, modrá Storm, šedá Satin atd - celkem 11 barev)
8500 Kč
8500 Kč
8500 Kč
8500 Kč
Signalizace změny tlaku v pneumatikách
1500 Kč
1500 Kč
1500 Kč
1500 Kč
Hlavové airbagy
7000 Kč
7000 Kč
7000 Kč
7000 Kč
ASR (včetně ABS, MSR a Dual Rate)
3000 Kč
3000 Kč
S
S
ESP (včetně ABS, ASR, MSR, Dual Rate)
15000 Kč
15000 Kč
12000 Kč
12000 Kč
Přední mlhové světlomety
4000 Kč
4000 Kč
S
S
Halogenové projektorové světlomety s natáčením, přední mlhovky s Corner funkcí
-
10500 Kč
6500 Kč
6500 Kč
Sítě v zavazadlovém prostoru
1200 Kč
1200 Kč
1200 Kč
1200 Kč
Ochranné boční lišty dveří
1000 Kč
S
S
S
Zadní parkovací systém
9000 Kč
9000 Kč
9000 Kč
9000 Kč
Tempomat
9000 Kč
9000 Kč
9000 Kč
9000 Kč
Maxi-DOT
-
4000 Kč
4000 Kč
4000 Kč
Klimatizace s poloautomatickou regulací (chlazená schránka)
35 000 Kč
-
-
-
Climatronic (chlazená schránka)
47000 Kč
12000 Kč
12000 Kč
12000 Kč
Elektrické ovládání předních a zadních oken
-
5000 Kč
5000 Kč
5000 Kč
Panoramatická střecha a paket Overhead II
16000 Kč
16000 Kč
16000 Kč
16000 Kč
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu a centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíče)
20000 Kč
S
S
S
Navigace low a Maxi-DOT
-
35000 Kč
27000 Kč
27000 Kč
Autorádio Dance s CD a MP3 přehrávačem
8000 Kč
8000 Kč
S
S
Přední loketní opěrka
-
3000 Kč
3000 Kč
S
Výškově nastavitelná sedadla vpředu
2000 Kč
2000 Kč
2000 Kč
2000 Kč
Alarm s hlídáním vnitřního prostoru a ochrannou proti odtažení
5000 Kč
5000 Kč
5000 Kč
5000 Kč
Zásuvky pod předními sedadly
1000 Kč
1000 Kč
-
S


Dacia Logan- Bezpečnost

19. května 2006 v 17:16 Dacia Logan
Vůz Dacia Logan byl konstruován v souladu s mezinárodními standardy v oblasti bezpečnosti, emisí škodlivin, hlučnosti a recyklace použitých materiálů. Při jeho návrhu i při výrobě jsou aplikovány standardy firmy Renault.

Logan byl navržen s ohledem na provoz na méně kvalitních cestách (světlá výška je o 2 cm vyšší) a byl podroben náročným testům.

Při testování najel Logan celkem 470 tis. km. Absolvoval náročné testy na speciálním testovacím okruhu firmy Renault v Normandi, klimatické testy v testovacích centrech Renault a jízdní testy v tropech i v arktické oblasti.

V oblasti bezpečnosti cestujících splňuje Logan přísné evropské bezpečnostní normy. Logan byl podroben náročným bezpečnostním testům ve zkušebním centru firmy Renault a absolvoval také řadu testů uskutečněných nezávislými testovacími centry a specializovanými motoristickými časopisy. Logan dosáhl dobrých výsledků v testech brdné dráhy nebo v losím testu a získal dobré hodnocení v nárazových testech Euro Ncap (3 hvězdičky). Celá řada článků, které byly zveřejněny v evropském tisku potvrzují, že Logan je bezpečný vůz.

Dacia Logan Ceník

19. května 2006 v 17:12 Dacia Logan
..........LOGAN.... AMBIAN... LS DRIVE.... LAURÉATE ....LS ARCTIA
1,4... 199 900......216 900 .......219 900 ......240 900 ......247 900,-
1,5 dci ................270 900........273 900 ......288 900.......295 900,-
1,6 ......................236 900 .......239 900 ......260 900.......267 900,-

Dacia Logan- Výbava

19. května 2006 v 17:11 Dacia Logan
Specifický desing exteriéru Dacie odrazuje část publika, která se o tento model zajímá nejčastěji proto, že slyšela o nízkých cenách. krabicovitý styling je na druhou stranu účelný, protože vytváří nadprůměrné objemy zavazadlového prostoru i obyvatelného interiéru.Další část zklamaných odchází od Dacie po tom, co se usadila v interiéru. Ten má poměrně zastaralou koncepci, použité plasty jsou hrubé, konstrukce středové konzoly není právě ergonomická, protože se směrem dolů od řidiče vzdaluje, jednoduché výplně dveří obsahují jen minimum ovládacích prvků. Kvůli jednodušší manipulaci při montáži a větší odolnosti v provozu jsou dokonce i ovladače elektricky otevíraných oken ve dveřích soustředěny do prostoru mezi sedadly a na středovou konzoli. Spínač vyhřívání zadního skla je umístěn na stejně důležitém místě jako spínač "centrálního zamykání", které se tak ztrácí. Tlačítko klimatizace je zase velmi nízko na středové konzole, a protože dioda je nevýrazná, není za denního světla vždy zřejmé, zda je klimatizace zapnuta nebo vypnut
Konstruktéři se už vůbec nezabývali takovými detaily jako je chod tlačítek na středové konzole nebo na přístrojové desce. Zdánlivě jde o nepodstatné detaily, ale právě ty tvoří celkový dojem, který zůstává laciný i v případě, že zvolíte všechny dostupné komfortní prvky výbavy.