Červen 2006

Brabus Rocket

30. června 2006 v 21:27 TUNING AUT
Brabus Rocket - 362,4 km/h se sedanem!
Další rekordní automobil z dílen Brabus. Rocket postavený na bázi M-B CLS 600 docílil na vysokorychlostním okruhu v italském Nardo rekordní rychlost 362,4 km/h. Pro zákazníky bude omezena na "pouhých" 350 km/h.
Mercedes-Benz CLS již nějakou dobu vylepšuje ekonomickou situaci značky a velmi dobře se prodává. To vede všechny úpravce k nabídce co možná největšího množství doplňků. Brabus patří na špičku mezi všemi a tak nabízí ty nejexkluzivnější úpravy. Brabus Rocket je toho zářným příkladem. Dvanáctiválcový motor s dvěma turbodmychadly prošel intenzivní přestavbou. Dostal novou klikovou hřídel a kované písty čímž vzrostl jeho objem na 6233 cm3. Větší turbodmychadla s výkonnějšími mezichladiči stlačeného vzduchu. Sací i výfukové potrubí bylo optimalizováno a podpořeno vačkovými hřídeli s jiným časováním. Výsledkem tohoto snažení je výkon 537 kW (730 k)při 5100 ot/min. Nejvyšší točivý moment 1320 Nm je elektronicky omezen na 1100 Nm při 2100 ot/min. Na zadní poháněná kola je přenášen přes upravenou pětistupňovou automatickou převodovku a samosvorný diferenciál. Všechno toto vybavení umožňuje luxusně vybavenému sedanu zrychlit z 0-100 km/h za vynikající 4 sekundy, na 200 km/h za 10,5 sekundy a na 300 km/h za 29,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na kulatých 350.
Jistotu do zvládnutí těchto nadlidských sil dodává zcela nové odpružení s obousměrně seřiditelnými a výškově nastavitelnými plynovými tlumiči Bilstein s kratšími vinutými pružinami. Charakteristiku tlumičů lze seřizovat v šesti stupních oběma směry. Zastavit uhánějící hmotu musejí keramické kotouče 375 x 36 s hliníkovými třmeny se 12 pístky na přední nápravě a ocelové 355 x 28 s šesti pístky na zadních kolech. Jejich technika je k nahlédnutí přes hliníková kola Brabus Monoblock VI nebo S, která mají rozměry 8,5J x 19 vpředu a 10J x 19 vzadu. Pneumatiky Yokohama mají rozměry 255/35 ZR 19 a 285/30 ZR 19. Aerodynamiku vozu vylepšuje zcela nový přední spoiler s rozměrnými vstupy chladícího vzduchu a zároveň účinně omezující vztlak na přední nápravě. Na zádi stejné funkci napomáhá decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru a difuzor pod nárazníkem s integrovanými koncovkami výfuku. V prazích a difuzoru jsou navíc umístěny diody, které po odemčení vozu dálkovým ovládáním osvětlují nejbližší okolí.

Nová Kia Carnival

30. června 2006 v 21:22 NOVÉ MODELY
Nová Kia Carnival na českém trhu (od 719.980,-Kč)
Dovozce automobilů Kia uvedl tento týden na český trh nový velkoprostorový model Carnival. Sedmimístný interiér nadprůměrné šířky i výšky poskytuje cestujícím dostatek prostoru pro pohodlné cestování, ale karoserie dlouhá 4,81 m současně zůstává překvapivě kompaktní a přehledná.
Nová generace Carnivalu vznikla ve dvojím provedení. Na evropské trhy se dostane pouze to kratší, které podle výrobce lépe splňuje evropský kompromis mezi ovladatelností a místem na palubě. Toho je vskutku požehnaně jak díky rozvoru 2890 mm, tak díky šířce karoserie 1985 mm, která patří mezi velkými MPV k největším. Konstrukce posuvných bočních dveří optimálně zpřístupňuje druhou a třetí řadu sedadel, která jsou tvořena samostatnými velkoryse dimenzovanými a vyjímatelnými křesly.
Podle interiéru pořad ještě poznáte původ vozu, ale zpracování se nám jevilo jako velmi dobré, uspořádání ovládacích prvků funkční a přehledné.
Zavazadlový prostor má podle aktuálního uspořádání sedadel 364 až 3440 litrů, je přístupný velkým výklopným víkem, které je v nejvyšší výbavě EX+ elektricky ovládané, podobně jako boční posuvné dveře. Velkorysé je užitečné zatížení 880 kg.
Carnival se na český trh dováží s jediným motorem, vznětovým čtyřválcem neobvykle velkého zdvihového objemu 2902 cm3, který poskytuje nejvyšší výkon 136 kW již při 3800 ot./min a nejvyšší točivý moment 343 Nm mezi 1500 a 3500 ot./min. Zážehový šestiválec 2,7 V6 se podobným výkonem 139 kW při 6000 ot./min lze dovézt do ČR individuálně.
Automobil samotný je poměrně těžký (pohotovostní hmotnost 2,1 t), takže dynamika jízdy je pouze průměrná. Za to může také pouze pětistupňová manuálně řazená převodovka. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 12,9 s (manuál) resp 13,9 s (pětistupňová automatická př. s možností manuální volby převodového stupně). Nejvyšší rychlost atakuje dvousetkilometrovou metu, kombinovaná spotřeba činí u vozu s manuální převodovkou 7,8 l/100 km, takže by s osmdesátilitrovou nádrží neměl být problém urazit 1000 km na jedno tankování.
Cena zůstává silnou zbraní Carnivalu. Za kiovskou částku 719.980,-Kč dostanete sedmimístný automobil se samostatně ovládanou klimatizací na předních a zadních sedadlech, vyhřívaným čelním sklem, centrálním zamykáním všech dveří s dálkovým ovládáním + alarmem, elektrickým ovládáním oken a vnějších zpětných zrcátek. V bezpečnostní výbavě nechybí 6 airbagů, ABS+EBD nebo aktivní opěrky hlav na předních sedadlech. Za originální autorádio s CD schopné přehrávat i formát MP3 zaplatíte jen 7.500,-Kč, metalický lak příjde na 14.000,-Kč.

GeigerCars Hannibal

30. června 2006 v 12:22 TUNING AUT

GeigerCars Hannibal - Bourák do jakéhokoli terénu
GeigerCars.de představil již nejednu modifikaci Hummeru H2, ale vždy se jednalo o jeho posun silničním směrem. Úprava Hannibal z něj však dělá dravce do nejtěžšího terénu jak výkonem motoru, tak i extrémním podvozkem.
Hummer H2 je určen především pro jízdu v terénu a tak se od GeigerCars.de konečně dočkal pořádné úpravy také ve smyslu off-road. Základ úpravy je poměrně jednoduchý - silný motor, velká kola a zvýšený podvozek. Vezmeme-li to po pořádku, tak motor je již známý kompresorem přeplňovaný 6,0 l V8 s chladičem stlačeného vzduchu. Jeho výkon 440 kW (598 k) při 5200 ot/min a točivý moment 780 Nm při 4700 ot/min jsou zárukou dostatečné dynamiky. Velká kola mají chromované ráfky z lehké slitiny 12J x 20" osazené terénními pneumatikami 38x15,5 R 20 a působí přímo kolosálně. Již dostatečně velká světlá výška 250 mm byla pomocí nových pružících a tlumících jednotek zvýšena o dalších 180 mm. Přední náprava dostala vinuté pružiny, zadní vzduchové. Výsledkem je světlá výška více než 400 mm a celková výška vozu 2440 mm! Setkání s takovým vozem musí být opravdu zajímavé.
Změny již ne tak patrné jsou například tužší zkrutné stabilizátory na obou nápravách omezující naklánění vysokého vozu v zatáčkách nebo obrovské kotoučové brzdy na přední nápravu. Kotouče o průměru 380 mm svírají hliníkové třmeny se šesti pístky. Vzhled vozu doplňují prvky z leštěné nerezi. Rám chránící masku chladiče doplňuje přídavný nárazník s náběhy chránícími spodní část přídě. Střechu zdobí světelná rampa nutná k jistému pohybu v nočním terénu. Dynamika 3000 kg těžkého vozu je s tímto motorem ohromující. Zrychluje z 0-100 km/h za 8,5 sekundy a dosahuje elektronicky omezené rychlosti 160 km/h. Nízká rychlost je daná použitými pneumatikami, které svým terénním vzorkem neumožňují bezpečné dosažení teoretické rychlosti 225 km/h, jíž je vůz schopen.
Pro ty, kterým se nechce za úpravu motoru utratit bezmála 26 tis.Euro je k dispozici méně výkonný kit za 15 tis., který obsahuje také kompresor, ale vnitřní díly motoru neprošly jemným doladěním. Výkon této jednotky je 392 kW (532 k) a točivý moment 740 Nm.

Land Rover LR2- Představení

24. června 2006 v 9:45 NOVÉ MODELY
Land Rover LR2: Freelander dostal nástupce
Oficiální premiéra nového Land Roveru LR2 se odehraje teprve za měsíc v Londýně, dnes však automobilka uvolnila první informace o očekávané novince. Nový malý Land Rover, vyráběný v továrně Halewood v Liverpoolu, vstupuje na kolbiště kompaktních prémiových SUV, které jeho předchůdce před lety pomáhal založit. V relativně nevelkých vnějších rozměrech nabízí celou paletu nových moderních technologií, částečně již vykoušených ve větších modelech LR3 (Discovery III) a Range Rover/Sport. Mezi hlavní konkurenty patří zejména BMW X3, částečně též Lexus RX350.
Moderní samonosná karoserie nabízí větší rozměry a násobně lepší tuhost, než v případě Freelanderu. Podvozek používá nezávislé zavěšení všech kol a nový, elektronicky řízený pohon všech kol, spolupracující s korporátním systémem řízení aktivního podvozku v terénu Terrain Response a patentovaným systémem pozvolného uvolňování brzd při rozjezdech z ostrých kopců Gradient Release Control. Nechybí nejmodernější systémy jízdní stability, včetně aktivní ochrany proti převrácení Roll Stability Control. Naprostou novinkou je nový koncernový zážehový řadový šestiválec 3,2 l (169 kW) s šestirychlostní manuální převodovkou, zrychlující malý Land Rover na 100 km/h za 8,9 s.
Markantní nárůst vnitřního prostoru doprovází i větší prostor pro zavazadla - 755/1670 litrů patří ke špičce v rámci třídy. Standardní součástí výbavy je dvoudílné panoramatické střešní okno, zadní cestující sedí v interiéru o něco výše než přední kvůli příjemnějšímu pocitu a lepšímu výhledu. Klimatizace je nyní standardní položkou a kupující může vybírat mezi adaptivními bi-xenonovými světlomety, dešťovým senzorem, DVD-navigací s barevným dotykovým displejem, prémiovým audisystémem Dolby Pro Logic II 7.1 s dvanácti reproduktory a optickými kabely.

ASMA Design Gladiator II

23. června 2006 v 19:46 TUNING AUT
ASMA Design Gladiator II - Mercedes Ml k nepoznání
Připadají vám nové Mercedesy fádní a neoriginální? Pokud tomu tak je a přitom vyznáváte kvalitu této značky, je třeba navštívit německou firmu ASMA Design. Její poslední výtvor na bázi modelu ML přímo nahání hrůzu...
Jak již název úpravce ASMA Design napovídá, těžiště jeho zájmu je ve vzhledových úpravách. Ty ovšem stojí za pozornost, protože se nejedná o žádné jednoduché spoilery, ale o celkový koncept vozu. Gladiator II je postaven na voze Mercedes-Benz ML a na první pohled je k nepoznání. Příď vozu využívá ze série pouze světlomety a jinak je kompletně nová. Obrovská maska s mohutnými horizontálními žebry propojuje spodní hranu spoileru s horní hranou kapoty. Společně se dvěma rozměrnými otvory pro přívod chladícího vzduchu k brzdám dodává vozu naprosto zdrcující optiku. Uvidět tuto příď ve zpětném zrcátku musí být asi zajímavý pocit. Dojem mohutnosti dotvářejí i o 45 mm rozšířené blatníky, takže vůz je opticky i fakticky mnohem širší. Na kapotě motoru jsou po stranách ještě dva velké výdechy horkého vzduchu. Také za předními koly je v rozšíření blatníků štěrbina pro odvod horkého vzduchu.
Stejně masivní rozšíření je provedeno i vzadu a lemy blatníků propojuje na bocích decentní práh. Zadní nárazník je taktéž zcela nový a jeho členitá spodní část imitující difuzor dohání na jinak poněkud fádní zádí dojem mohutnosti přídě. Celek doplňují obrovská kola s ráfky 11x23" osazená pneumatikami 315/25 R 23 na všech čtyřech kolech.

Mercedes-Benz SLK 55 AMG

19. června 2006 v 19:43 NOVÉ MODELY
Mercedes-Benz SLK 55 AMG: Šťastná hvězda
Mercedes-Benz SLK 55 AMG je speciální sérií odlehčeného a profesionálně vyladěného coupé-cabrioletu SLK. Hned první změnou je, že v zájmu snížení hmotnosti a těžiště SLK 55 AMG přestala být coupé-cabrioletem. Těžký a neskladný elektrohydraulický stahovací mechanismus nahradil lehký karbonový hard-top. Dále přišel na řadu exteriér, zušlechtěný aerodynamickým kitem a nestejně velkými devatenáctipalcovými, ultralehkými tvrzenými koly 235/35 a 265/30. Uvnitř samozřejmě nechybí karbon, alcantara a hliník.
O pohon se stará vyladěný vidlicový osmiválec 5,5 l, který nemá mezi konkurenčními lehkými roadstery obdoby. Díky přímému sání a laděnému výfuku dosahuje 294 kW a 520 Nm, které přenáší upravená samočinná převodovka AMG Speedshift 7G-Tronic s možností sekvenčního řazení hliníkovými motýlky pod volantem. Upravený, necelých 1500 kg těžký roadster zrychluje na stovku za 4,5 a na dvoustovku za 15,5 s. Zpětně pak zpomalí díky závodním brzdám se zvětšenými kompozitovými kotouči vpředu. Na upraveném podvozku lze nastavit jak výšku, tak tuhost odpružení. Neomezená série se dostane do autosalonů v červenci letošního roku, cena v Německu činí 107.300 eur vč. DPH.

Omlazená Mazda 3

19. června 2006 v 19:42 NOVÉ MODELY
Omlazená Mazda 3
Na japonském trhu byl představen facelift Mazdy 3, který lze co nevidět očekávat i v Evropě.
Pětidveřová a čtyřdveřová Mazda3 se na trhu objevila poprvé v říjnu roku 2003 a v polovině životního cyklu, po dvou a půl letech, přichází její facelift, který zahrnuje i novou nejvýkonnější verzi s přeplňováním.
Zvenku modernizovanou mazdu poznáte podle pozměněné masky chaldiče, mlhovek, předního a zadního nárazníku, nového designu litých kol v rozměrech 15-17" a střešního spoileru, vrcholný model je vybaven také zadními svítilnami s LED diodami. V interiéru naleznete mimo jiné nové čalounění sedadel a dveřních výplní, autorádio Bose s MP3 a bezklíčové otevírání a startování. Pokud jde o technickou stránku, budoucí zákazníci Mazdy 3 budou moci zvolit pětistupňový automat, sekvenční časování ventilů u dvoulitrového modelu a elektronický plynový pedál. Trojky byla prý také více vyztužena a bylo jí zlepšeno pérování a odhlučnění, což by mělo být znát na jízdních vlastnostech i komfortu cestování. V nabídce (minimálně v Japonsku) bude také pohon 4x4.
Pokud jde o nový nejvýkonnější model Mazda 3 MPS, ten poznáte podle modifikovaného nárazníku a masky chladiče, 18" litých kol obutých do pneumatik 215/45 R 18 a výrazného střešního spoileru. Benzinový čtyřválec 2.3 DISI s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu disponuje výkonem 194 kW (264 k) při 5500 otáčkách a točivým momentem 380 Nm při 3000 otáčkách. Točivý moment pomáhá přenášet na přední nápravu diferenciál s omezenou svorností. Jak už je u Japonců na domácím trhu obvyklé, neuvádí se ani maximální rychlost, ani zrychlení na stovku, na tyto údaje si tedy budeme muset počkat až do doby příchodu inovované Mazdy 3 na evropský trh.

Hamann F430 Spider

19. června 2006 v 19:26 TUNING AUT
Hamann F430 Spider - vše se dá vylepšit
Upravovat vozy Ferrari nikdy nebylo jednoduché a také není mnoho firem, které se do této činnosti pouští. Zajímavým způsobem upravil Ferrari F430 Spider německý Hamann, který mu dodal jak nemálo koníků, tak i vzhledové dravosti.
Již sériové Ferrari 430 Spider je posazeno hodně vysoko a upravovat jej chce notnou dávku zkušeností a také odvahy. Vybroušený vysokootáčkový motor 4,3 V8 vyžaduje jemnou ladičskou práci. Technici od Hamanna se do jeho úprav pustili opatrně, ale se značným úspěchem. V první fázi nově přeprogramovali řídící jednotku, čímž získali prvních 21 kW. Ve druhé, dlouhodobější fázi připravili kompletně přepracovaný výfukový systém s menším odporem průtoku, sportovními kovovými katalyzátory a dvěma páry kruhových koncovek. Tato změna pomohla nárůstu výkonu na konečných 395 kW (537 k) což je 35 kW (48 k) navíc proti sérii. Nádavkem k tomu motor ještě produkuje výrazně zajímavější zvuk. Nejvyšší rychlost vozu prolomila hranici 320 km/h a posouvá Spider mezi absolutní elitu.
Aby byl vůz v nejvyšších rychlostech bezpečně ovladatelný, dostal také aerodynamické doplňky,které jsou nabízeny buď v laminátovém provedení nebo ze špičkových uhlíkových kompozitů. Sada obsahuje spoiler na přídi připevněný pod sériový, dvoudílné nástavce prahů křídlo na odtokové hraně vzadu a konečně přepracovaný difuzor pod zádí. Jeho lepší funkci napomáhá instalace kratších a tvrdších pružin, které vůz snižují a zlepšují tím podmínky proudění pod vozem. Mimo této funkce samozřejmě vylepšují jízdní vlastnosti. Na těch pracují intenzivně také kola z lehkých slitin. Nabídka je směřovaná na dvě různé kategorie zákazníků. Ti co preferují co nejširší obutí jsou k dispozici kola 9x19" vpředu a 12,5x19" vzadu, která jsou obuta pneumatikami 255/35 ZR 19 resp. 355/25 ZR 19. Druhá skupina, která požaduje kola co největšího průměru má v nabídce kola 8,5x20" a 12,75x20" s obutím 235/30 ZR 20 na přední nápravě a 325/25 ZR 20 na hnaných zadních kolech. Tyto větší kola se vyznačují nízkou hmotností, když zadní ráfek váží pouze 13,9 kg. Tenké paprsky kol nabízejí pěkný pohled na vysokovýkonné brzdy, které jsou nabízeny zákazníkům jež nevyužili nabídky keramických brzd přímo od Ferrari. Přední náprava může být osazena kotouči 355x34 mm s rudě lakovanými čtyřpístkovými třmeny, které zásobují tlakovou kapalinou pancéřované hadice a obsluhují destičky speciálního složení zaručující dlouhodobý účinek i na závodní trati.

JE Design A8

18. června 2006 v 20:34 TUNING AUT
JE Design A8 - luxus ve 300 km/h
Luxusní sedany Audi A8 disponují notnou dávkou sportovního ducha, ale jejich motory mnohým nestačí. Arabský Šejk si proto u JE Design objednal pořádně posílenou verzi. Dostal co chtěl - 500 koní a 300 km/h!
První úpravy pro Audi A8 předvedl JE Design již před rokem, ale nyní jim dodal tu pravou příchuť špičkového tuningu. Veškeré úsilí se soustředilo na zvýšení výkonu motoru 4,2 V8, protože v sériovém provedení měl s dvoutunovým luxusním sedanem přece jen dost práce. Technici se vydali dnes stále oblíbenější cestou přeplňování mechanickým kompresorem. Za jeho výstup umístili výměník vzduch-voda, který ochlazuje stlačený vzduch. Další úpravou bylo osazení kovaných pístů a kompletně nového výfukového potrubí z nerezivějící oceli zakončené čtveřicí kruhových koncovek průměru 101 mm. Tyto změny společně s novým řídícím programem vydolovaly z motoru 368 kW (500 k) a točivý moment 600 Nm při 3850 ot/min. To i velmi těžkému vozu stačí na zrychlení z 0-100 km/h za 5,2 sekundy a dosažení magické rychlosti 300 km/h.
Brutálnímu motoru byl uzpůsoben i vzhled pomocí spoilerů vpředu, po stranách i vzadu. Z vozu jde téměř strach. Celkového ducha dokreslují obrovská dvoudílná kovaná kola 10x21" obutá do pneumatik 285/30 ZR 21 na všech kolech. Celá karosérie byla pomocí přídavného modulu k pneumatickému odpružení snížena o 35 mm, čímž se výrazně omezil vztlak na obou nápravách.
První vůz této série putuje do Spojených Arabských Emirátů, kde jej bude provozovat místní Šejk. Tomu asi nebude vadit ani zvýšená spotřeba výkonného motoru.

Nový vzhled stránek

18. června 2006 v 20:19 Ankety a fórum
NOVÝ VZHLED STRÁNEK, ZAPOJTE SE DO ANKETY NEBO NÁM NĚCO NAPIŠTE.

GeigerCars.de (Hummer H2)

17. června 2006 v 19:08 TUNING AUT
GeigerCars.de - nejrychlejší Hummer H2 na světě
Exkluzivní SUV Hummer H2 dostal v Německu u GeigerCars.de motor V8 o objemu 7 litrů a výkonu 700 koní. Dokáže díky němu uhánět až 250 km/h.
Hummer H2 již není poháněn vznětovým motorem, ale šestilitrovým zážehovým osmiválcem. Ani tento motor se však nezdál technikům u GeigerCars.de dostatečně výkonný a tak jej nahradili jednotkou z posledního modelu Chevroletu Corvette. Ještě předtím si s ním ovšem trochu pohráli. Byl převrtán na objem 7011 cm3 a doplněn mechanickým kompresorem. Hlavy válců byly pečlivě obrobeny, osazeny sportovní vačkové hřídele a zesílen jejich pohon, výfukové potrubí je kompletně nové a vše završuje přeprogramovaná řídící jednotka. Výsledkem je výkon 515 kW (700 k) při 5500 ot/min a točivý moment 904 Nm při 4260 ot/min. Tato síla umožňuje 3,1 tuny těžkému offroadu zrychlit z 0-100 km/h za vynikajících 6,5 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Mimo klenotu pod kapotou, který není vidět, jsou ozdoby v podobě obřích 28(!) palcových chromovaných ráfků hlavní lákadlem vnějšího vzhledu. Jejich šířka 10 palců umožňuje použití extrémně širokých pneumatik 325/35 R 28 na všech kolech. Aby bylo možno vůz vůbec udržet na silnici, byl radikálně snížen podvozek. Světlá výška klesla o 105 mm a tvrdší pružiny podporují ještě zkrutné stabilizátory omezující naklánění v zatáčkách. K eliminaci ohromné energie slouží výkonější brzdy, které mají na přední nápravě průměr 380 mm a třmeny s osmi pístky.
S chromovanými koly koresponduje řada chromovaných doplňků jako nárazníky, kliky dveří či prahy. Pro interiér je k dispozici kožené čalounění, karbonové obklady, přehrávač DVD s digitální televizí a navigací. Cena tohoto vozíku začíná na 200 tis. Euro (cca 6 mil Kč).

GeigerCars 300C SRT8

17. června 2006 v 10:25 TUNING AUT
GeigerCars 300C SRT8 - kladivo na AMG a M Power
Chrysler 300C SRT8 je konečně tady a s ním přichází také první úpravy nabízené největším evropským úpravcem "amerik". GeigerCars připravil decentní optiku a masivní posilování pod kapotou.
Ačkoli je Chrysler 300C SRT8 horkou novinkou, již je možno si na něj plánovat špičkové úpravy. GeigerCars.de se pustil do práce velmi intenzivně a již připravuje svou oblíbenou změnu. K motoru V8 6,1 doplní mechanicky poháněný kompresor. Společně s kapalinou chlazeným mezichladičem vzduchu a přeprogamovanou řídící jednotkou se koníky jen hrnou. Již sériových 317 kW (430 k) není právě málo, ale po zásahu úpravce je k dispozici plných 409 kW (556 k) při 5200 ot/min. Také hodnota točivého momentu 679 Nm při 4800 ot/min je již povšimnutí hodná. Tato síla katapultuje luxusní sedan či kombi z 0-100 km/h za skvělých 4,7 sekundy a žene jej rychlostí přes 300 km/h. Zvukovou kulisu tomuto zběsilému stádu dodává zcela nové výfukové potrubí s chromovanými koncovkami a kovovým katalyzátorem s nižším odporem.
Podvozek může být osazen buď jen kratšími a tvrdšími pružinami, nebo výškově nastavitelnými pružícími jednotkami i s tlumiči. Výsledkem je snížení vozu až o 50 mm. Připravují se také vysokovýkonné brzdy. Korunu podvozku dodávají chromované ráfky 9,5J x 22" s pneumatikami 265/35 ZR 22 na všech kolech. Připravují se také kola o průměru 24".
Jediným pouze vzhledovým doplňkem je chromovaná maska chladiče. Drobnou chybičkou všech těchto úprav je to, že kompletní tuning motoru bude k mání až na podzim letošního roku.

WRC by mohlo hostit všech 22 zemí

16. června 2006 v 21:23 Automobilový sport
WRC by mohlo hostit všech 22 zemí
FIA, řídicí orgán mistrovství světa v automobilových soutěžích, musí vyřešit složitou situaci. Do již velmi naplněného kalendáře čítajícího šestnáct podniků se hlásí dalších šest kandidátských soutěží. FIA uvažuje, jak uspokojit všechny zúčastněné.
Zatímco automobilky nahlas volají po snížení počtu rally za ročník, FIA by ráda expandovala do několika zemí a přitom si současné podniky uchovala. Vzhledem k tomu, že sezónu WRC nelze natahovat do nekonečna, zvažovala FIA vyloučení některých rally na úkor nově příchozích.
Ke slovu se ale postupně znovu dostává myšlenka rotace. Jednotlivé země by se mohly v pořádání světové rally střídat. Tento systém již jednou fungoval - mezi lety 1994 a 1996, kdy měla každá soutěž jisté dva ze tří roků v šampionátu. Organizátorům se nicméně ani toto nelíbilo, protože prázdná sezóna narušila jejich pořadatelský rytmus.

Solberg prodloužil u Subaru!

16. června 2006 v 21:19 Automobilový sport
Solberg prodloužil u Subaru!
Spekulace o budoucnosti Pettera Solberga jsou u konce. Norský pilot si zajistil angažmá na další tři sezóny, když podepsal smlouvu s týmem Subaru až do roku 2009.
S japonskou stájí spolupracuje Solberg už od sezóny 2000, kdy poprvé usedl do Imprezy WRC. Putování Korsickou rally však ukončila porucha převodovky. Ještě téhož roku se ale Petter dočkal prvního vítězství na rychlostní zkoušce.
V další sezóně přidal nejprve první bodovaný finiš (šesté místo ve Švédsku) a poté i premiérově stupně vítězů (stříbrný na Rally Akropolis). Solbergova kariéra dále stoupala a na závěrečném podniku MS 2002 poprvé vystoupal na nejvyšší stupínek podia. Rok 2003 znamenal vrchol v Norově kariéře, když díky čtyřem vítězstvím vybojoval mistrovský titul.

Video Volkswagen Golf R32

15. června 2006 v 17:35 VIDEA
Zde je video Volkswagen Golf R32.
Popis: DivX video (30,2 MB)

Subaru Impreza WRX STI Spec.C

10. června 2006 v 11:34 Automobilový sport
Subaru Impreza WRX STI Spec.C: soutěžní náčiní za 860 tisíc Kč
Vynikající zprávu má značka Subaru pro všechny závodní týmy, které uvažují o pořízení speciálu Impreza STI Spec C. Díky exkluzivní smlouvě, kterou letos podepsali zástupci importéra Subaru ČR a společnosti STI (Subaru Tecnica International), se český dovozce stal výhradním oficiálním importérem nejen základního závodního modelu Spec C, ale i veškerých sportovních dílů, které STI pro úpravu závodních vozů značky Subaru společnost STI vyrábí a dodává. Subaru ČR, s.r.o. se tak dostalo do výjimečné a prestižní společnosti několika firem, se kterými se STI rozhodlo spolupracovat.
Tato smlouva tedy závodním týmům nejen z České republiky, ale také ze všech okolních zemí, umožňuje objednat vozy i díly bez zahraničních zprostředkovatelů a tedy za výrazně výhodnější cenu a zároveň s dodávkou do České republiky bez výdajů na dopravu.
Díky zkušenostem při dodávkách materiálu pro tým Subaru ČR - deník Blesk jezdce Vojtěcha Štajfa je pak český importér připraven nabídnout všem zájemcům z řad provozovatelů závodních vozů Subaru objednávkovou službu veškerých potřebných dílů v českém jazyce, což dále zjednoduší dostupnost a komfort tuzemských zákazníků.
Závodní vůz Subaru Impreza STI Spec. C je v současnosti nejúspěšnějším závodním vozem v automobilových soutěžích třídy produkčních vozů. Tento automobil se stal třikrát po sobě vítězem produkčního šampionátu mistrovství světa v rallye (PCWRC) a i na tratích národních mistrovství dokazuje své kvality.
Jeho nejnovější provedení modelového roku 2006 (homologace FIA A/N 5695) disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem s variabilním časováním ventilů, turbodmychadlem osazeným kuličkovými ložisky a odlišným snímačem tlaku proti sériovému provedení, zvětšenou nádržkou chlazení mezichladiče stlačeného vzduchu, zesílenými poloosami, hliníkovou kapotou, střechou a víkem kufru, odlehčenými tenčími skly, větracím otvorem ve střeše, chladičem motorového a převodového oleje a dalšími technickými vylepšeními. Pro úpravu dle homologace produkčních vozů pro rallye lze vůz osadit závodním brzdovým systémem AP Racing s průměrem brzdových kotoučů 355 mm, resp. 285 mm a hydraulickou ruční brzdou, závodní bezsynchronní převodovkou a závodními řídícími jednotkami motoru a aktivního mezinápravového diferenciálu.
Díky exkluzivnímu zastoupení STI pak padá doposud rozšířená domněnka o vysokých cenách závodních vozů a dílů v porovnání s konkurenčními značkami. Nový vůz Subaru Impreza STI Spec C určený pro přestavbu na soutěžní závodní vůz je možné objednat již za cenu 861 301 Kč vč. DPH, což je rozhodně více než konkurenční cenou na českém trhu. Tento automobil je japonskou verzí Imprezy, určenou výhradně k přestavbě na závodní speciál a český dovozce jeho cenu stanovil tak, aby umožnil co nejvíce zájemcům jeho pořízení. Cena již zahrnuje soubor dílů na přestavbu z pravostranného na levostranné řízení. Touto velmi příznivou cenovou politikou chce společnost Subaru ČR podpořit všechny závodníky, kteří se rozhodnou účastnit se závodů s vozem této značky. V žádném případě ale není možné tento automobil přihlásit do normálního provozu, neboť japonská specifikace nesplňuje požadavky evropských homologací. Každý zájemce o tento vůz tak bude muset nejprve instalovat do vozu ochrannou klecovou konstrukci (závodní rám), aby mohl vůz přihlásit.


Nothelle Audi A4

7. června 2006 v 20:29 TUNING AUT

Nothelle Audi A4 - k čemu supersporty!



Německý úpravce vozů koncernu WV, firma Nothelle, představil pumpu na adrenalin umístěnou v kabátě Audi A4. Pro motor 2,0 TFSI připravil úpravu ženoucí jeho výkon za hranici 300 koní.
Již informace o zavedení výroby přeplňované verze motoru 2,0 FSI dávala tušit velké možnosti úprav a jednu z nich si právě nyní můžeme představit. Úpravce sice nezveřejnil jakým způsobem dosáhl zvýšení výkonu, nicméně výsledných 310 koní (či správně 228 kW) je rozhodně povšimnutí hodný nárůst. Tato hodnota umožňuje vozu dosáhnout rychlosti až 280 km/h a zrychlit z 0-100 km/h za vynikajících 5,5 sekund. Hodnoty na řadový čtyřválcový dvoulitr rozhodně zajímavé.
Ke dravému motoru nabízí i dravý vzhled. Sada spoilerů obsahuje velmi výrazný kus na přídi, rozšířené lemy blatníků propojené nástavci prahů a vrcholí zadním spoilerem s integrovaným difuzorem. Ten může byt navíc na přání ve vzhledu uhlíkového kompozitu. Celek v této partii doplňují dva páry oválných koncovek výfuku z nerezivějící oceli. Na záď pak ještě patří spoiler buď na víko zavazadlového prostoru pro sedan, nebo pod zadní okno pro kombi. Vzhled doplňují kola o rozměru 8,5 x 19" v originálním vzhledu Novedra VII Sport, který je dílem techniků Nothele. Kola mohou být ve třech provedeních povrchové úpravy a obuta jsou pneumatikami 235/35 R 19. S charakterem obutí je sladěn i podvozek, který může být osazen jak pouze sportovněji laděnými pružinami, nebo kompletními výškově nastavitelnými pružícími jednotkami.
Pro vznětové verze modelu A4 Nothelle nabízí tři možnosti chiptuningu a samozřejmě kompletní aerodynamickou a podvozkovou sadu jako pro špičkový dvoulitr.

Seat Leon- Výbava

7. června 2006 v 20:28 Seat Leon
Řízení nového Leonu přináší čtyři různé úrovně vzrušení s možností volby z pěti různých pohonných jednotek. Takové možnosti dostatečně uspokojí požadavky každého řidiče. Co zvolíte vy?
REFERENCE
SPORT
STYLANCE
SPORT UP
FR
Každý z nás si pod pojmem "víra v zážitek z jízdy" představí něco jiného. Každý z nás má jiné měřítko ke stanovení a dosažení cílů. Přes tyto rozdíly je zde jedna věc, která nás, řidiče nového Leonu, spojuje: touha dělat vše "po svém". Proto vám v našem nejnovějším voze nabitém soutěživostí nabízíme v každém ohledu řadu možností volby.

Seat Leon- Motory

7. června 2006 v 20:27 Seat Leon
Dříve, než usednete za volant a změníte víru v poznání nabité adrenalinem, budete se možná chtít seznámit s fakty v pozadí tohoto fenoménu.

Široký výběr motorů pro nový Leon nabízí dvě nejmodernější technologie vstřikování: Fuel Stratified Injection (FSI), včetně maximálního krouticího momentu a výkonu systému Turbo Fuel Stratified Injection (TFSI) u benzinových motorů a systému Turbocharged Diesel Injection (TDI*) u dieselových jednotek (s možností doplnění o filtr pevných částic DPF pro ekologickou jízdu).

Nezáleží na tom, jaký druh paliva zvolíte. Nový Leon vám vždy poskytne motor s vyšším výkonem, vyšším točivým momentem, větší úsporou paliva a menším škodlivým vlivem na životní prostředí.