Červenec 2006

Hamann Range Rover Sport

31. července 2006 v 21:16 TUNING AUT
Hamann Range Rover Sport - silniční štika
Hamann se pustil do silniční konverze off-roadu Range Rover Sport a výsledek opravdu stojí za to. Z terénního vozu je speciál na silnici s hodně ostrým motorem.
Módou posledních let je přestavovat terénní vozy na čistě silniční použití. Je to dáno i tím, že jejich majitelé se mnohdy za celou dobu co je vlastní, k terénu ani nepřiblíží. Hamann nechtěl zůstat pozadu a připravil ucelenou nabídku úprav pro Range Rover Sport. Má-li hodně těžký off-road nabízet sportovní prožitky, musí mít v první řadě dostatek výkonu. Úprav se tedy dočkaly nejdříve všechny tři nabízené motory. Vznětový turbodiesel 2,7 V6 dostal díky přeprogramované řídící jednotce 25 kW navíc a produkuje 165 kW (225 k) při 4000 ot/min a točivý moment vzrostl ze 440 na 510 Nm při 1900 ot/min. Atmosférický 4,4 V8 po stejném zásahu získal 18 kW na konečných 238 kW (323 k) při 5500 ot/min a točivý moment narostl o 25 Nm na 450 Nm při 4000 ot/min. Největší nárůst výkonu zaznamenal kompresorem přeplňovaný 4,4 V8, který díky změně převodu na kompresoru, jinému sacímu potrubí, novému koncovému tlumiči výfuku a přeprogramované řídící jednotce posílil o plných 62 kW a 60 Nm. Konečné hodnoty vypadají následovně - výkon 349 kW (475 k) při 5740 ot/min a točivý moment 610 Nm při 3500 ot/min.
Silnější motory dostaly i "silnější" vnější vzhled, který dodává vozu na agresivitě. Příď byla osazena novým nárazníkem se spoilerem a zabudovanými dálkovými a mlhovými světlomety. Boky byly osazeny nástavci prahů a také záď dostala spoiler pod nárazník. V něm jsou zakomponovány čtyři kruhové nerezové koncovky průměru 90 mm. Posledním doplňkem je spoiler nad zadním oknem, který zlepšuje chování vozu ve vysokých rychlostech. Optiku vozu doplňují také změny na podvozku, který dostal modul snižující příď o 40 mm a záď o 30 mm. K této změně se výborně hodí obrovská 23" kola šířky 10,5". Obutá jsou pneumatikami 315/30 ZR 23. Nabízena jsou o menší kola o průměrech 20" a 22".
Nepovšimnut nezůstal ano interiér. Do něj přibyly panely z uhlíkového kompozitu. Je jich celkem 8, přičemž 4 jsou na středové konzole. Vyměněny byly také pedály za hliníkové, podlahu zdobí koberce s logem úpravce. To je jen základ, jinak lze v interiéru provádět prakticky cokoli si zákazník přeje a náležitě zaplatí.

Video Jaguar XJR

27. července 2006 v 12:04 VIDEA
Zde je video Jaguar XJR.
Popis: DivX video (16,2 MB)

inovovaná Škoda Superb

26. července 2006 v 21:42 NOVÉ MODELY
Pařížská novinka: inovovaná Škoda Superb (model 2007)
Závod Škoda Auto v Kvasinách začne od pondělí, 14. srpna 2006 s výrobou vozu Škoda Superb v modernizovaném provedení nového modelového roku 2007. Čtyřdveřový sedan Škoda Superb disponující nadprůměrným vnitřním prostorem a bohatou luxusní výbavou vstupuje do modelového roku 2007 s řadou novinek a technických změn.
Nejvýraznější změnou vnějšího designu Superbu je nová maska chladiče s výraznější třídimenzionální podobou, zasazena do chromovaného rámečku. Do vnějších zpětných zrcátek jsou nově zakomponovány směrová světla. Nový design mají i přední směrová světla integrované ve světlometech s čirými krycími skly. Zadní svítilny dostaly, podobně jako u modelů Roomster a Octavia, charakteristický profil ve tvaru písmene C. Zákazníci si také mohou vybrat některý ze čtyř nových odstínů laku: béžový Cappuccino, zelený Olive, šedý Anthracite nebo šedý Satin (od listopadu 2006). Praktickým prvkem příplatkové výbavy je sada parkovacích čidel na předním i zadním nárazníku.
Superb modelového roku 2007 charakterizují i nová provedení interiéru a přístrojového panelu. Přístroje v Superbu disponují novým designem. Použito je u nich bílé, velmi jemné podsvícení, přičemž pozadí přístrojů, jejich popisy včetně číslic a multifunkční displej jsou nově červené. Novinkou v modelovém programu Škoda Auto je také přehrávač DVD se sedmipalcovou výklopnou obrazovkou umístěnou ve stropě, pro cestující sedící ve druhé řadě sedadel.
Ke stávajícím úrovním výbavy Classic, Comfort a Elegance přibyla také vrcholná úroveň Laurin&Klement. V tomto provedení disponuje Škoda Superb sedmnáctipalcovými koly s leštěným povrchem, zdvojenou koncovkou výfuku či decentním označením na předních blatnících. Interiér vozu obsahuje kožené čalounění sedadel Royalty, obložení z pravého dřeva Prominent nebo rámečky ofukovačů a kliček dveří s elegantním kovovým povrchem Etna Nero. Základní výbava tohoto modelu obsahuje i řadu dalších prvků.
Škoda Superb se v modelovém roce 2007 nabízí se čtyřmi benzinovými a čtyřmi dieselovými motory. Spektrum výkonů sahá od 85 kW do 142 kW u benzinových motorů a od 77 kW do 120 kW u turbodieselů. Vrchol nabídky tvoří zážehový šestiválec 2,8 l a turbodiesel V6 2,5 TDI.

Volvo C30

21. července 2006 v 15:07 NOVÉ MODELY
Volvo C30
Nové malé Volvo se čekalo na letošním pařížském autosalonu. Automobilka plánovala zveřejnění první fotografie a související zprávy na příští týden, ale jak už to bývá, ostře sledovaný model se nakonec nepodařilo udržet v utajení. Několik mezinárodních internetových serverů dnes první fotografie zveřejnilo, a proto tak činíme také.
Písmeno C v názvu napovídá, že by mělo jít o lifestylové vozidlo, neboť pod označením C70 se ve výrobním programu před několika měsíci objevilo nové kupé-kabrio. Třicítka je nejmenší číslice, jakou Volvo dnes ve svém modelovém programu používá. Racionální pohled objevuje automobil nižší střední třídy, který se na trhu zřejmě usadí někde mezi Volkswagenem Golf a Audi A3.
Švédské Volvo se svými klasicky střiženými sedany a kombi příliš designérských revolucí v posledním desetiletí neudělalo. O to více překvapuje návrat k proporcím Volva 480ES převedeným do futuristicky střižené zádě sériového Volva C30. Výklopné víko je celoskleněné, podobně jako v případě kolínských minivozů. Výrazné prolisy na bocích jsou charakteristickým znakem současných automobilů Volvo, ale u této novinky se nám vykrojení a zakončení rozměrným koncovým světlem zdá být extrémní. Příď vycházející z větších sedanů S40 a kombi V50 je ve srovnání se zbytkem vozu klasické, a snad i trochu konzervativní, Volvo.
Překvapením je zachování plastového (?) lemování kolem prahů a okrajů blatníků, tak jak jsme je znali ze studie, prezentované mj. na letošním ženevském autosalonu
Dvojice koncovek výfuků pod zadním nárazníkem i ostře tvarovaný střešní spojler naznačuje, že první fotografie by mohly ukazovat vrcholný model celé řady.

Mitsubishi L200- Obrázky

18. července 2006 v 18:25 Mitsubishi L200
L200 Club Cab
L200 Double Cab

Mitsubishi L200- Bezpečnost

18. července 2006 v 13:15 Mitsubishi L200
Díky unikátnímu pohonu 4WD Super Select je vůz L200 jediným pick-upem, který Vám umožní jízdu s pohonem čtyř kol na jakémkoli povrchu včetně suchého asfaltu. Sytém Super Select navíc obsahuje bezpečnostní systém aktivní kontroly stability a řízení trakce M-ASTC.
Standardní výbava zahrnuje aktivní prvky bezpečnosti jako ABS a EBD (rozdělení brzdného tlaku) nebo pasivní prvky v podobě airbagu řidiče a spolujezdce. Podvozek s žebřinovým rámem byl znovu kompletně navržen v souladu s programem vývoje zvýšené nárazové bezpečnosti RISE a zajišťuje tak lepší tuhost karoserie. Přední deformační zóny pohlcují energii srážky, zatímco výztuhy udržují hlavní konstrukci a chrání cestující před jakýmkoliv přímým nárazem.

Mitsubishi L200- Technická Data

18. července 2006 v 13:15 Mitsubishi L200
Motor
2.5 DI-D
Převodovka
5MT
Objem motoru (ccm)
2477
Maximální výkon (kW (k))
100 (136)
Maximální točivý moment (Nm/ot./min)
314/2000
Rozměry a hmotnosti
Celková délka (Club/Double Cab) (mm)
5115/5000
Celková šířka (mm)
1750
Celková výška (mm)
1775
Rozvor (mm)
3000
Rozměr nákladového prostoru
Délka (Club/Double Cab) (mm)
1805/1325
Šířka (mm)
1470
Výška (mm)
405
Pohotovostní hmotnost (Club/Double Cab) (kg)
1790/1880
Celková hmotnost (kg)
2850
Hmotnost přípojného vozidla s brzdou (kg)
2700
Hmotnost přípojného vozidla bez brzdy (kg)
750
Maximální zatížení střechy
50
Jízdní výkon
Zrychlení z 0 na 100km/h (s)
14,6
Maximální rychlost (km/h)
167

Spotřeba paliva - Cyklus (l/100km)
městský
10,7
mimoměstský
7,4
kombinovaný
8,6
CO2
228
Ostatní hodnoty
Rozměr pneumatik Invite
205/80 R16
Rozměr pneumatik Instyle
245/65 R17
Objem palivové nádrže (l)
75

Mitsubishi L200- Interiér

18. července 2006 v 13:14 Mitsubishi L200
Nové Mitsubishi L200 ve verzi Double Cab nabízí nejvíce prostoru v interiéru ve své třídě. Konstrukce a kvalita sedadel byla ještě více zlepšena, aby si řidič i spolujezdci mohli užívat pohodlné jízdy. V zadní části vozu je možné sklopit velkoryse pojatou loketní opěrku, ve které se skrývá šikovná dvojice držáků na nápoje.
Zbrusu nově navržený kokpit vozu L200 poskytuje optimální jízdní pohodlí a kontrolu na vozidlem. Interiér je odrazem dynamického exteriéru s přístrojovou deskou s doplňky z imitace hliníku (výbava Intense). Všechny potřebné informace o Vaší cestě jsou Vám k dispozici na integrovaném palubním počítači, plus jsou tu pro Vás navíc některé další údaje: průměrná rychlost, spotřeba paliva, kompas, hodiny a vnější teplota.

Mitsubishi L200- Představení

18. července 2006 v 13:14 Mitsubishi L200
Nové Mitsubishi L200 je stylový, robustní pick-up, jehož všestranná využitelnost vyhovuje veškerým požadavkům aktivního životního stylu. Je kombinací síly a spolehlivosti díky osvědčené technologii 4WD, která sklízí velký úspěch i na mezinárodních soutěžích na celém světě.
Soutěž Rallye Dakar je nejnáročnější ze všech cross-country rallye a posunuje člověka i jeho stroj na hranice možností. V průběhu její historie byl soutěžní tým Mitsubishi vylepšen a doladěn tak, že si může na konto připsat jedenáct vítězství. Unikátní systém permanentního pohonu čtyř kol, který se osvědčil v této rallye, je nyní poprvé použit na novém voze L200 - a díky tomu se L200 stává jediným pick-upem ve svém segmentu, který se může pochlubit systémem 4WD Super Select II.
Nové Mitsubishi L200 pohání vysoce výkonný vznětový přeplňovaný agregát se vstřikováním common-rail o objemu 2,5 litru s výkonem 100 kW. Poskytuje nejenom dostatečnou sílu pro efektivní pohon, nýbrž i příznivou spotřebu, která je základním předpokladem ekonomického provozu tohoto vozu.

Porsche 911 Targa

17. července 2006 v 19:03 NOVÉ MODELY
Nové Porsche 911 Targa: Poprvé s pohonem všech kol!
Targa si opět přiváží zásuvný skleněný díl střechy o celkové ploše 0,45 m čtverečních, který je možné přesunout do opačné krajní polohy s pomocí dvou elektromotorků za pouhých 7 vteřin, nezávisle na momentální rychlosti. Je lehčí o téměř 2 kg, než u předchůdce. V nataženém stavu opticky navazuje na čelní i zadní sklo a tvoří zdánlivě jednolitou plochu. Hluk uvnitř omezuje nové těsnění a turbulence zase přepracované deflektory. Před ostrým slunečním zářením posádku chrání taktéž elektricky výsuvná roletka z polopropustné tkaniny. Zadní díl kabiny je pak možné - po vzoru hatchbacků - vyklopit s pomocí plynových vzpěr a po sklopení zadní nouzové dvojice sedaček tamtudy naložit až 230 litrů zavazadel.
To není vše - od počátku budou v nabídce dvě verze; Porsche 911 Targa 4 pohání klasika nejklasičtější - šestiválcový boxer o zdvihovém objemu 3,6 l, kterému aplikace moderních technologií - vodní chlazení a čtyřventilový rozvod s variabilním časováním VarioCam Plus - dovolila bezproblémové dosažení 239 kW a 370 Nm. Porsche 911 Targa 4S potom pohání stejný motor, převrtaný na 3,8 l, 261 kW a 400 Nm. Ke stovce z místa za 5,3/4.9 s a nejvyšší rychlosti 280/288 km/h pak dopomáhá stálý pohon všech kol s vícelamelovou viskózní spojkou, která podle aktuální potřeba přenáší 5 - 40 % síly na přední nápravu a zlepšuje ovladatelnost zejména při výjezdu ze zatáček a za zhoršených trakčních podmínek. Sílu přenáší tradičně exaktní šestistupňová rychlostní skříň s krátkými převody a neobvyklým řadícím schématem, alternovaná osvědčeným pětistupňovým Tiptronicem.
Základní euro-cena bez DPH činí rovných 79 tisíc eur za Porsche 911 Targa 4, Targa 4S pak bude začínat na sumě 87.900 eur.

Volkswagen Polo BlueMotion

17. července 2006 v 12:39 NOVÉ MODELY
VW prodává čtyřlitrové Polo BlueMotion za 475.500,-Kč
Polo Bluemotion je pokračovatelem třílitrového Lupa 3L TDI. Ač přijíždí s méně sofistikovanou technikou, zůstává i přes větší rozměry a pohotovostní hmotnost 1084 kg velmi úsporným automobilem.
Nový model vychází řady Polo, která se v současné generaci prodává od roku 2001 a poslední výraznější proměnou prošla v minulém roce. Proti předchozímu třílitrovému Lupu se Volkswagen držet technologicky při zemi. Pod kapotou je upravený tříválec 1422 cm3, který známe jak z konvenčního Pola, tak i z Fabie. Úpravy se týkají změněného systému přeplňování, který je už standardně dodáván s proměnnou geometrií rozvaděcích lopatek, optimalizovaného elektricky ovládaného EGR ventilu a účinnějšího chlazení systému recirkulace výfukových plynů. Nejvyšší výkon 59 kW je dosahován stále při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí při 1800 ot./min hodnotou 195 Nm. Polo Bluemotion emituje jen 103 g CO2 na kilometr jízdy, což je o 16 g méně než v případě standardního Pola 1.4 TDI (59 kW).Součástí sériové výbavy je filtr pevných částic.
Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 12,8 sekundy, nejvyšší rychlost činí 176 km/h.
K úpravám, jež přispívají nižší dosahované spotřebě patří také změny na převodovce. O 12 až 24 % delší převody od 3. do 5. rychlostního stupně sice ubírají vozu na dynamice, ale umožňují motoru déle pracovat v optimálním pásmu z hlediska spotřeby paliva. Nově jsou navržena také čtrnáctipalcová kola z lehkých slitin obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem.
Nezanedbatelný vliv mají také v aerodynamickém tunelu prověřené tvary nového Pola BlueMotion. Pozměněná příď má nyní méně otvorů přivádějících vzduch do vozu k chladiči, což vylepšilo koeficient odporu vzduchu na cx=0,30. Na zádi je výraznější odtrhová hrana vymodelovaná střešním spojlerem. Aerodynamiku vozu vylepšilo také snížení vozu o několik milimetrů.
Díky provedeným změnám má Polo BlueMotion nejen průměrně o půllitr nižší spotřebu (kombinovaná 3,9 l/100 km, mimo město 3,2 l/100 km), ale také o 2 km/h vyšší maximální rychlost (176 km/h místo 174 km/h). Obchodní označení BlueMotion neznamená stejně sofistikovanou techniku jako systém Mercedesu, prodávaný pod názvem BlueTec, ale tak jako v případě stuttgartské firmy se prý můžeme dočkat dalších úsporných modelů. Zatím však reakcí výfukových plynů s močovinou.
Polo BlueMotion je od léta v prodeji nejen na německém, rakouském a švýcarském trhu, ale také u nás. Nízkou spotřebou mu konkuruje například Citroën C1 1.4 HDI, který dosahuje kombinované spotřeby 4,1 l/100 km a mimo město pak 3,4 l/100 km. Dynamika jízdy i prostor uvnitř vozu jsou však ve srovnání s Polem horší. Cena je však podstatně nižší (momentálně 274.900,-Kč).

Porsche Boxster- Interiér

17. července 2006 v 10:58 Porsche Boxster
Rozsah podélného nastavení sedadla je větší, přičemž pedály se posunuly dále dopředu. Tím naleznou i řidiči větších postav optimální polohu pro řízení. Tomu pomáhá i volant, který je posuvný a nyní také výškově stavitelný.
Nové materiály s novými strukturami a barvami vytvářejí jedinečnou atmosféru. I v okamžiku, kdy se celá vaše koncentrace soustředí na silnici.


Porsche Boxster- Zavazadlový prostor

17. července 2006 v 10:37 Porsche Boxster
Uložení motoru uprostřed přináší jako vedlejší efekt také praktický přínos: Dvojici kobercem čalouněných zavazadlových prostorů s objemem překonávajícím všechny ostatní srovnatelné roadstery. Přední zavazadlový prostor byl oproti předchůdci dále zvětšen a pojme 150 l objemu. Zadní nabízí 130 l. To vše navíc při stažené i natažené střeše.

Porsche Boxster- Aerodynamika

17. července 2006 v 10:36 Porsche Boxster
Dobré zprávy z aerodynamického tunelu. Díky vysunovatelnému zadnímu spojleru, kompletně zakrytované podlaze vozu a optimalizovanému tvaru vnějšího pláště karoserie byly dále zlepšeny hodnoty jak vztlaku, tak aerodynamického odporu. Pro kategorii roadsterů mimořádně nízký součinitel čelního odporu cx=0,29, činí z Boxsteru dokonalý etalon dané kategorie.

Porsche Boxster- Design

17. července 2006 v 10:33 Porsche Boxster
Stejně jako každé Porsche, také design nového Boxsteru hovoří jasnou řečí - dynamika musí z automobilu vyzařovat již v klidu. Boxster je na pohled skutečně ryzím roadsterem s bezprecedentním potěšením z jízdy. Tuto vlastnost na něm navíc dokonale vidíte. Je to zřejmé z napjatých blatníků, vypasovaných boků i "silácké" zádi. Řeč těla Porsche Boxster hovoří jasnou řečí: síla a agilita, nadčasovost a elegance, špičková technika a trvalá hodnota. Navíc také skutečné sportovní auto.

Porsche Boxster- Motor

17. července 2006 v 10:31 Porsche Boxster
Svoji sílu produkuje z nejlepšího možného místa ve voze. Přímo ze středu. Šest válců v plochém uspořádání má objem 2,7 l a produkují společně 176 kW (240 k) při 6400 ot./min. Největšího točivého momentu je přitom dosahováno v širokém rozmezí otáček 4700 až 6000 ot./min. Již po 6,2 s je schopen dosáhnout 100 km/h. Největší rychlost činí 256 km/h.

Porsche Boxster- Úvod

17. července 2006 v 10:29 Porsche Boxster
Investice jsou potřebným vkladem. Dosáhnout špičkovou výkonnost je vždy obtížným úkolem. Zdědil všechen talent, který učinil z jeho předchůdce doslova živoucí legendu. Jeho vlastnosti však pojímá ještě radikálněji a zcela nově definuje pojem sportovního roadsteru.

Omluva

15. července 2006 v 21:22
OMLOUVÁME SE ZA PŘERUŠENÍ AKTUALIZACE STRÁNKY , ALE POCHOPITELNĚ KADŽDÝ Z VÁS SI CHCE TAKY TROCHU UŽÍT DOVOLENÉ. SAMOZŘJMĚ UŽ VŠE DÁVÁME DO POŘÁDKU.DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ.

TechArt GT sport - Cayman S

5. července 2006 v 20:20

TechArt GT sport - Cayman S jako břitva

Objem ničím nenahradíš - oblíbená poučka konzervativního motoráře. Přesně tou se řídili u TechArtu a u Porsche Cayman S zvedli objem motoru z 3,4 na 3,8 litru. Na výkonech je to řádně cítit.
Upravovat motory Porsche si troufá mnoho firem, ale zvětšování jejich objemu není právě obvyklou úpravou. Když se však do tohoto úkolu pustí u TechArtu, tak musí opravdu hodně dobře vědět co dělat, protože v sázce je skvělé jméno největšího úpravce sporťáků ze Stuttgartu. Kupé Cayman S je již od výroby osazeno větším motorem s objemem 3387 cm3, ale stále jsou v něm skryté rezervy. Ty odhalil TechArt. Vrtání válců bylo zvětšeno o 3 mm na 99 a osazeny kované písty, zdvih díky nové klikové hřídeli povyrostl o 4,8 mm na konečných 82,8 mm. Výsledkem je objem motoru 3824 cm3. O jeho optimální využití se starají sportovní vačkové hřídele, upravené sací potrubí s komorou filtru, zcela nové výfukové potrubí z nerezivějící oceli a celé toto osazenstvo hlídá přeprogramovaná řídící jednotka. Výkon motoru se radikálně zvýšil o plných 30 procent na 283 kW (385 k) při 6600 ot/min a také točivý moment má výrazně vyšší vrchol 407 Nm při 4600 ot/min. Tyto hodnoty napomáhají vylepšovat dynamiku, zrychlení z 0-100 km/h zvládne GTsport za 4,9 sekundy a nejvyšší rychlost atakuje hranici 285 km/h.
Možná poněkud nižší nejvyšší rychlost lze přičíst aerodynamice, jejíž úprava byla směřována k omezení vztlaku na obou nápravách, což vede k vyššímu odporu vzduchu. Příď vozu dostala zcela nový nárazník se spoilerem a integrovanou čtveřicí přídavných světlometů. Boky byly osazeny nástavci prahů a zrcátky z uhlíkových kompozitů. Na zádi se usadilo ohromné křídlo, jenž má právě za následek poněkud nižší rychlost než by se podle výkonu dalo očekávat. Celkový vzhled doplňují rozměrná kola, vpředu s ráfky 8,5Jx20 a vzadu 11Jx20. Osazena jsou pneumatikami Continental o rozměrech 235/30ZR20 a 305/25ZR20. Stabilitu vozu v zatáčkách podporují upravené pružící a tlumící jednotky TechArt, které spolupracují se sériovou řídící elektronikou a upravují svůj charakter podle požadavku řidiče. Celková výška byla zredukována o 25 mm.
Cena tohoto kousku začíná na 100 tis. Eurech a je v ní zahrnut i luxusní interiér v kůži a hliníkovými doplňky.