Září 2006

Škoda Joyster

29. září 2006 v 18:55 NOVÉ MODELY
Rok Roomsteru se v Paříži pozvolna mění v rok Joysteru. Novinka, kterou před půl rokem snad nikdo nečekal, je určena pro mladou generaci, má pouze tři dveře a moderní elektroniku na palubě.
Sportovní nádech nové studie je zatím ostatním sériovým modelům cizí, ale to se může s probíhající "emocionalizací" značky změnit.
"Joyster je třídveřový kompaktní vůz pro volný čas s výjimečně dynamickými tvary a pohonem předních kol", píše se v tiskové zprávě Škody. Rozkódujme alespoň část tohoto sdělení. Za slovem kompaktní stojí vlastně příslušnost ke třídě malých vozů. Ač má Joyster pouze jeden pár dveří, vnější rozměry nebudou příliš odlišné od Fabie, což lze předpokládat také o dalších neviditelných částech vozu, které zatím zůstávají pro návštěvníky pařížského stánku zahaleny tajemném. Pozitivní emoce má u potenciálních zákazníků novinka vzbuzovat v míře podobné vozům Mini, cena by však v případě výroby měla zůstat v lidovějších sférách.
Tři dveře po mnoha letech
Efektní žlutý odstín karoserie jakoby vléval značce novou krev do žil. Joyster oslovuje především mladou generaci, a to nejen designem, ale i řadou módních prvků. Sem patří nejmodernější komunikační rozhraní na přístrojové desce nebo výměnné barevné díly v interiéru. Studii nemůžou chybět extrémně velká kola z lehkých slitin, která však již dnes nejsou ani pro případný sériový model tak nereálná jako před několika lety.
Designu studie Joyster vévodí výrazná, dozadu protažená maska chladiče, která svou prostorovou podobou navazuje na ostatní současné modely značky Škoda. Nízké přední světlomety zvýrazňují sebevědomou tvář vozu a používají moderní zdroje světla z několika LED. Třídimenzionální design se opakuje i na bocích studie, robustní blatníky propůjčují studii dojem síly a suverenity. Boční linie kabiny je posunuta dopředu, což koresponduje s krátkým zadním převisem karoserie. Joyster díky své kompaktní délce opticky vypadá širší, a díky tomu působí sportovním a dynamickým dojmem. Několik stylistických řešení z vozu Roomster se opakuje i v Joysteru: efekt zatmavených A-sloupků připomínající kokpit letadla resp. tvar průhledu helmy nebo velká prosklená střecha, zde navíc s možností posunu přední části.
Interiér ve znamení informačních technologií
V interiéru jsou čtyři anatomicky tvarovaná samostatná sedadla. Na zadní straně předních sedadel jsou instalovány robustní odkládací boxy, které pojmou vše, co mladí cestující přes den mohou potřebovat - laptop, iPod či digitální kameru. Za jízdy lze opěradlo sedadla spolujezdce sklopit dopředu a současně odklopit víko boxu, který pak řidič využívá jako další odkládací prostor. V případě potřeby je možné oba boxy vyjmout z úchytů a díky integrovaným popruhům použít jako batohy.
Na přístrojové desce vystřídala obvyklý audiosystém šachta pro zasunutí nejnovější generace notebooku typu UMPC (Ultra Mobile PC). Ten se obsluhuje přes dotekový displej, vyniká špičkovým výkonem a minimální energetickou náročností. Počítač řidiči poslouží i mimo automobil, ve škole nebo doma, a to jako záznamové médium na video a hudbu či jako digitální diář. Když jej řidič vloží do šachty v přístrojové desce, stane se z něj řídicí a ovládací centrum pro všechny informační a zábavní systémy instalované na palubě. Počítač UMPC tak cestující ve voze Škoda Joyster využijí pro telefonování přes internet, jako databanku nejoblíbenějších skladeb či satelitní navigaci. Navíc jim umožní podle potřeby nebo podle nálady nastavit vnitřní osvětlení interiéru, samozřejmostí je i zobrazení technických informací o stavu vozu, tlaku v pneumatikách, teplotě oleje či případných závadách. Aby bylo možné notebook používat opravdu ve všech situacích bez obav o jeho poškození, byla pro jeho displej použita krycí vrstva odolná proti poškrábání. UMPC tak současně slouží jako mobilní palubní kniha, kterou využijí i autorizované servisy při opravách a pravidelných prohlídkách.
Změnu si posádka může dopřát i v případě barevného provedení interiéru. Obě poloviny přístrojové desky jsou pokryty elastickými textilními díly, které lze snadno vyměnit za jiné, s odlišným odstínem. Krycí potahy jsou vyrobeny z kvalitní a pružné textilie a upevňují se do příchytek pod čelním sklem a na spodní hraně přístrojové desky.
Odmyslíme-li si chromované, stříbrně nebo titanově šedé prvky interiéru, futuristický volant a moderní přenosnou palubní elektroniku, je interiér až překvapivě jednoduchý a tudíž snadno přenositelný právě v této třídě do vozů do sériové výroby.
Dvoudílné zadní víko
O víkendu se podle tvůrců z vozu Joyster stane společník na večerní party. Výkonný audiosystém se postará o atmosféru, krásné počasí si cestující mohou vychutnat při posezení pod širým nebem díky unikátnímu řešení zadních dvoudílných dveří. Ty jsou horizontálně dělené, spodní díl se vyklápí ve dvou polohách. V první vodorovně naváže na podlahu zavazadlového prostoru. Nyní je možné z vnitřní strany víka jednou rukou vyklopit druhý stupeň, který se upevní v mírně dozadu skloněné pozici. Tím se zadní dveře promění v lavici s nosností až 150 kg, určenou pro dvě osoby. Sedáky a opěrky pro záda jsou čalouněné.
Záď samotná je jedním z dosud utajovaných detailů. Jednoduché tvarování jednotlivých ploch na zádi využívá poněkud amerického stylu s mohutným plastovým pásem opticky spojujícím koncová světla umístěná ve sloupcích karoserie po stranách zadního skla. Charakteristické písmeno C dle aktuálního nočního designu vozů Škoda bude mít v tomto případě zřejmě ležérnější podobu.
Tisková zpráva končí neurčitým odstavcem, ze kterého sami vyhodnoťte, zda je záměrem výrobce přivézt model až k sériové produkci: "Joyster je ukázkou dalšího vývoje základních designových prvků vozů Škoda, zároveň ale naznačuje i cestu, jakou se může ubírat vývoj kompaktních automobilů budoucnosti vhodných pro každodenní použití. Joyster přitom naplňuje i heslo automobilky Škoda "Simply Clever" a přináší chytrá řešení a sympatické detaily, které jsou konstrukčně a výrobně nenáročné a pomáhají i při vysoké inovační hodnotě zachovat pro zákazníky mimořádně výhodnou prodejní cenu vozu."

Abt TT-R

24. září 2006 v 19:17 TUNING AUT
Abt TT-R - vrcholný sportovní zážitek
Nové Audi TT sotva přišlo do prodeje a Abt Sportsline pro něj již nabízí špičkové úpravy. V nejsilnější verzi přidal přes 100 koní.
Pro firmu Abt Sportsline je označení TT-R "srdeční" záležitostí, protože tak byl v roce 2002 pojmenován vůz, který celkově zvítězil v prestižním seriálu DTM. Je tedy jen přirozené, že s příchodem nového modelu Audi TT bleskově připravili špičkovou verzi stejného jména. Základem se stal špičkový model s motorem VR6 3,2, který byl osazen mechanickým kompresorem. Výsledkem tohoto zásahu společně s naladěním řídící jednotky je dramatický nárůst výkonu na 262 kW (355 k), což je posun o 78 kW (106 k) proti sérii. Tato porce výkonu pak stačí na zrychlení z 0-100 km/h za velmi zajímavých 5,1 sekundy.
Mimo model TT-R je připravena také řada Sport, pro niž jsou výkony poněkud skromnější, ale pořád velmi zajímavé. Motor 3,2 má stále kompresor, ale výkon 228 kW (310 k). Také pro čtyřválec 2,0 TFSI jsou připraveny dvě výkonové varianty. Sport produkuje 199 kW (270 k) a točivý moment 350 Nm. Umírněnější varianta iS dostala navíc jen 30 kW na celkových 177 kW (240 k), ale díky přepracované řídící elektronice dokáže pracovat s benzíny všech tří běžných kvalit 91, 95 i 98 bez nebezpečí poškození. Jen výkon se s nižší kvalitou paliva snižuje. Společně s upravenou převodovkou dokáže v určitých režimech tento motor uspořit až 4 litry paliva na 100 km/h.
Pro silnější motory nechybí ani "silnější" vzhled. Příď dostala nový spoiler s maskou, které dodávají vozu mnohem dramatičtější vzhled. Na bocích byly přidány nástavce prahů. Záď dostala rozměrný pevný spoiler na víku zavazadlového prostoru, pod nárazníkem difuzor, v němž jsou zabudovány dva páry koncovek výfuku z nerezivějící oceli. Celek završují velká 19" kola designu SP1 s pneumatikami 255/35 ZR 19 na všech kolech. Dravou optiku podporuje také sportovní odpružení s kratšími pružinami, zlepšující také chování na silnici.

Video BMW M6

24. září 2006 v 10:08 VIDEA

Test BMW M6

Video z testu ke stažení zde: Download

Informace o videu: DivX video 18,7 Mb
Délka videa: 2:50 min.

Koncept Škoda Joyster

18. září 2006 v 21:26 VIDEA
Nový koncept Škoda Joyster
Jednoduchý třídveřový hatchback se sportovními proporcemi je z úplně jiného soudku, než současné prakticky a konvenčně střižené modely.
První uvolněná skica hlavní pařížské novinky Škody ukazuje Joyster s klasickou maskou a zatmavenými A a B sloupky, které vytvářejí stylistický motiv známý z Roomsteru. Velká pětipaprsková kola jsou lemována mohutně zvýrazněnými blatníky. Vnější zpětná zrcátka s integrovanými LED směrovkami jsou uchycena ne v koutě boční prosklené plochy, ale na noze vetknuté do dveří.
První model, který vznikl pod taktovkou nového šéfdesignéra Škody Jense Manskeho v rekordně krátkém čase, má pro značku neobvyklé zpracování C sloupku, které bychom spíše čekali od konceptu Seatu nebo Audi. Ostatně právě Audi prezentovalo nedávno nápadně podobnou studii. Loni v Tokiu zveřejnila automobilka z Ingolstadtu ,koncept třídveřového vozu Shooting Brake který má hned několik překvapivě totožných detailů.
Tisková zpráva domácího výrobce je prozatím na slovo skoupá, takže nezbývá než vydržet ještě několik dní do zahájení pařížského autosalonu. Joyster bude mezi prvními exponáty, které za vás v Paříži prozkoumáme.
Text tiskové zprávy:
"Nejnovější studie Joyster je realizovanou představou nových forem a funkcí kompaktního automobilu pro budoucí zákazníky značky Škoda, která ukazuje další vývoj známých designérských prvků vozů Škoda. Joyster je třídveřový automobil s kompaktními vnějšími rozměry, ale uvnitř přitom překvapivě prostorný. Jedná se o novou kombinaci moderní konstrukce karoserie a bohaté nabídky komunikační techniky i komfortních prvků výbavy.
Studie sleduje především dlouhodobý cíl nabízet jednoduchá, ale zároveň chytrá řešení, která se, stejně jako motto firmy Škoda Auto "Simply Clever", stala všeobecně uznávaným termínem pro sympatické a promyšlené funkční detaily konstrukce vozů

POZOR !!!!!

17. září 2006 v 19:02 News

NA STRÁNKU UMÍSTĚNA INZERCE AUTOMOBILŮ !

Jestli chcete nabídnout své ojeté vozidlo, tak nám napiště na e-mail: infoauto@email.cz !
My poté co nejdříve umístíme váš inzerát ZDARMA do rubriky INZERCE .
Pošlete nám FOTKU a parametry vašeho vozu , rok výroby atd. a Vaše telefonní číslo či e-mail nebo jiný zbůsob, jak se s Váma případný zájemce bude moct spojit.

Alpina D3

17. září 2006 v 18:53 TUNING AUT

Alpina D3 - zběsilý "Bavorák"


Německý úpravce vozů BMW si vzal do parády BMW 3 s dvoulitrovým dieselem.
Vyhlášená německá tuningová firma Alpina představila sedan D3, který není ničím jiným než důkladně upraveným vozem BMW 320d. Úpravce z motoru, který v sérii disponuje výkonem 120 kW při 4000 otáčkách a točivým momentem 340 Nm při 2000 otáčkách, získal výkon 147 kW (200 koní) při 4000 otáčkách a zajímavý točivý moment 410 Nm při 2000 otáčkách. Díky tomu s vámi vystřelí na stovku za 7,4 s, kilometr s pevným startem zvládne za 27,9 s a největší rychlost činí 238 km/h, a to při kombinované spotřebě 5,9 l nafty na 100 km. Pro srovnání - BMW 320d udělá stovku za 8,3 s, její maximum činí 225 km/h a spotřebu má o 0,2 l na 100 km menší.
Alpina vybavila D3 sportovní sadou spoilerů, typickými 19" koly, dvojitými koncovkami výfuku. V interiéru najdete sedadla částečně čalouněné kůží, sportovní volant Alpina, modročervené podsvícení přístrojů a plaketu s výrobním číslem.

Video Ford Focus ST vs. Opel Astra OPC

17. září 2006 v 18:43 VIDEA

Video je zde ke stažení : Download

Informace o videu:

Délka: 54 sec.
DivX video 5,99 Mb

Obrázky jsou z autosalonu v Ženevě v roce 2005

BMW Hydrogen 7

13. září 2006 v 20:11 NOVÉ MODELY
BMW Hydeogen 7 - přichází doba vodíková
Mnichovská automobilka představuje sériový automobil poháněný vodíkem.
BMW se vydalo trochu jiným směrem využití vodíku, než jsme byli doposud zvyklí a připisuje si díky tomu světové prvenství. Zatímco u vozů Honda FCX, které už jezdí v běžném provozu ve službách japonských a amerických institucí, měst, ale i soukromých osob, jsou palivové články určeny k pohonu elektromotoru, u BMW řady 7 Hydrogen je vodík spalován přímo ve válcích relativně běžného motoru s vnitřním spalováním.
Tím je vidlicový dvanáctiválec o výkonu 191 kW (260 k), který s vodíkem ve válcích zvládne zrychlení na stovku za pouhých 9,5 s, přičemž je nejvyšší rychlost elektronicky omezena na 230 km/h. Akční rádius vozu s plnou nádrží vodíku činí více než 700 km, což z něj dělá vůz použitelný i v místech s malou hustotou čerpacích stanic (tedy prozatím všude…).
Rozšíření tohoto vozu s nulovými emisemi škodlivin je tedy závislé pouze na síti čerpacích stanic a pochopitelně na ceně vodíku, jehož výroba je v současnosti stále ještě příliš drahá.
Až čas patrně ukáže, zda je lepší cesta, kterou šla Honda, nebo BMW. Výhodou BMW 7 Hydrogen je, že může v případě potřeby spalovat také klasický benzin. Na závěr se sluší poznamenat, že automobilek, které se navzájem přetahují o vodíková prvenství, je více. Přesněji řečeno 3. Zatímco Honda jasně vede co se týče uvedení prvního vodíkového vozu do provozu, na trh a dokonce i zahájení prodeje soukromým osobám, BMW se chlubí prvním sériovým automobilem spalujícím vodík v zážehovém motoru a Ford k tomu přidává primát zahájení výroby motorů schopných vodík spalovat, zatím mu k tomu však chybí ten sériový vůz.

Lamborghini Murcielago+ obrázky

2. září 2006 v 14:34 Lamborghini Murcielago
Lamborghini Murcielago 2006
Větší a silnější bráška ze dvou současných Lamborghini, model Murcielago, se brzy podrobí lehkému faceliftu. Vůz, který je v nabídce výrobce už přes čtyři roky, dostane odtučňovací kůru, jež má mít za následek omlazení vzhledu a přidání výkonu. Změny se mají odehrát vpředu i vzadu, nejvíce pak na přední masce. Výkon dvanáctiválcového motoru 6.0 by měl vzrůst ze současných 580 na minimálně 600 koní.
Aukro.cz