Říjen 2006

Škoda Praktik

27. října 2006 v 19:14 NOVÉ MODELY


Škoda Praktik: skříňový Roomster s novým motorem 1,2 12V (51 kW)


Škoda Auto rozšíří příští rok nabídku o nový užitkový vůz Škoda Praktik.
Jde o dvoumístný automobil s velkým nákladovým prostorem (jeho objem 1783 l, délka 1555 mm, minimální šířka 1016 a výška 987 mm) odděleným od kabiny posuvnou bezpečnostní přepážkou. Škoda Praktik proto najde uplatnění zejména v rozvážkové službě, u živnostníků a řemeslníků nebo u malých a středních podnikatelů. Nová Škoda Praktik je odvozena z modelu Škoda Roomster, a zachovává si tak jízdní vlastnosti, pohodlí a komfort osobního automobilu. Od v současnosti nabízeného provedení N1 se liší speciálně navrženým nákladovým prostorem.
V kabině řidiče je k dispozici dostatek odkládacího prostoru ve dveřích a před spolujezdcem, včetně držáku na parkovací lístky, držáku láhve ve dveřích a držáku na nápoje ve středové konzole. Užitnou hodnotu interiéru dále zvyšují odkládací prostory pod sedadly i za nimi.
Sériová výbava vozu Škoda Praktik obsahuje mimo jiné systém ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) nebo všestranně nastavitelný volant. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s "Corner" funkcí, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.
Interiér vozu je čalouněn odolnou látkou Fresh Onyx a nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity robustní a odolné plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou.
Škoda Praktik s užitečnou hmotností 560 kg bude v nabídce se dvěma benzinovými - 1,2 12V HTP/51 kW a 1,4 16V/63 kW a jedním naftovým motorem 1,4 TDI PD/51 kW. Poprvé se v nabídce Škoda Auto objevuje inovovaná verze tříválcového motoru 1,2 12V HTP se zvýšeným výkonem ze 47 kW na 51 kW.
Po provedení speciální úpravy může být užitečná hmotnost zvýšena až na 640 kg. Výroba a prodej nového vozu Škoda Praktik začne na jaře roku 2007.

Michael Schumacher - Odchod legendy

22. října 2006 v 21:00 Automobilový sport

Michael Schumacher

Závodník F1
Datum narození: 03.01.1969
Místo narození: Hürth-Hermülheim, Německo
Znamení: Kozoroh
x
Životopis:
Michael Schumacher je všeobecně považovaný za nejvíce talentovaného řidiče své generace, se mzdou více jak dvakrát větší, než dostává další nejlépe placený řidič. Svůj první závod F1 absolvoval v roce 1991 s týmem Jordan. O rok později ho přetáhl tým Benetton. V roce 1992 vyhrál svůj první závod v Belgii a celkově skončil třetí. Svůj první mistrovský titul získal v roce 1994 a následující rok jej obhájil. V roce 1996 ho přetáhl tým Ferrari. O rok později se mu nepodařilo titul obhájit. Po incidentu s Jacquesem Villeneuvem v posledním závodu sezóny dosáhl jen na druhé místo.

Michael je známý svou velkou sebedůvěrou, která je často problémem několika svárů. Největší incidenty měl s Damonem Hillem, během sezóny 1994-1995. Roky 1998 a 1999 byly pro Michaela poměrně nepříznivé. V roce 1998 bojoval proti Mikovi Hakkinenovi do posledního závodu v Japonsku. Přes jeho problémový start se propracoval na třetí místo, ale pozůstatky z dřívější nehody mu propíchly pneumatiku a Michael zůstal mimo dráhu. Hakkinen tak získal titul mistra světa. V roce 1999 si při nehodě v britské Grand Prix zlomil nohu a nebyl schopen závodit do Malajské Grand Prix.

Rok 2000 byl zcela jiný, vyhrál první tři závody sezóny a pokračoval v boji o třetí mistrovský titul. Také vyhrál v Itálii, dvakrát v USA a Japonsku, což mu zajistilo jeho třetí mistrovský titul, první s Ferrari. Jeho vítězství v Malajsii pak pomohlo týmu udržet titul konstruktérů. Díky svým úspěchům se stal brzy velmi oblíbený, nejen ve své rodné zemi, ale také pro Italy, kde má domov team Ferrari.

V roce 2001 opět získal titul pro Ferrari, ale tentokráte to bylo jedno z nejvíce dominantních období, které kdy měl. Vyhrál první dva závody a dalších 7 Grand Prix. Následující rok jej opět obhájil.
STATISTIKA:
Starty v GP213
Tituly v F17
Vítězství83
Bodů1186
Pole Position63
Best Lap Time66
Počet kol ve vedení4661
Počet umístění na pódiu137
Vítězství v jedné zezóně:13
Průměrný bodový zisk5,57
% startů v GP proměněných ve vítězství39
% startů v GP proměněných v Pole Position30
Počet startů k 1. vítězství v GP17
Věk při 1. vítězství v GP23
stav po GP Brazil '04
model roku 2006

Kariéra:
1984německý Junior Karting
1985německý Junior Karting
1986evropský Karting
1988Formule König
1989německá Formule 3
1990WSPC/Sauber-Mercedes
DTM-Mercedes
německá Formule 3
1991WSPC/Sauber-Mercedes
DTM-Mercedes
Formule 1 - Jordan
Formule 1 - Benetton
1992Formule 1 - Benetton-Ford
1993Formule 1 - Benetton-Ford
1994Formule 1 - Benetton-Ford
1995Formule 1 - Benetton-Renault
1996Formule 1 - Ferrari
1997Formule 1 - Ferrari
1998Formule 1 - Ferrari
1999Formule 1 - Ferrari
2000Formule 1 - Ferrari
2001Formule 1 - Ferrari
2002Formule 1 - Ferrari
2003Formule 1 - Ferrari
2004Formule 1 - Ferrari
2005Formule 1 - Ferrari
2006Formule 1 - Ferrari
10 nehod Michaela Schumachera (vážných)
RokGPSituace
95BRAkvalifikace (Schumacherovi se v rychlém kole zlomila řídící tyč, z havárie vyšel nezraněn.
95SANzávod (na mokré trati dostal Schumacher při výjezdu ze zatáčky smyk, nezvladatelné auto skončilo řádně poničené v únikové zóně další zatáčky, při nárazu do ochranné bariéry se jeho auto málem převrátilo)
96BELtrénink (V pátečním volném tréninku, dostal Michael při brzdění do zatáčky smyk, který skončil tvrdým nárazem zádí monopostu do ochranných bariér)
98BELzávod (Schumacher narazil zezadu do D.Coultharda, který byl v té o kolo zpět. Schumacher přišel díky Coulthardově likvidačnímu manévru o přední část vozu a pravé přední kolo. Poté co oba dojeli do boxů Schumacher ihned sdělil Davidovi co si o něm myslí, nebýt mechaniků došlo by asi i na "fyzickou výměnu názorů")
99CANzávod (Během nájezdu na cílovou rovinku narazil Schumacher velmi tvrdě do Zdi mistrů)
99GBzávod (Při brždění do zatáčky Stowe selhaly Schumacherovi brzdy (pravděpodobně), poté narazil do pneumatikové bariéry ve velké rychlosti, následkem této havárie byly 2 Schumacherovy zlomené nohy, které ho vyřadily z téměř celého zbytku sezóny.)
00AUStrénink (V pátečním volném tréninku, vylétl Michael ze zatáčky a v poměrně velké rychlosti skončil na svodidlech)
01AUStrénink (V pátečním volném tréninku dostal Schumacher při brzdění do zatáčky smyk, při letu přes únikovou zónou udělal ještě 2 kotrmelce)
01teststest (Při testech na Imole zničil Schumacer totálně svůj monopost)
01BRDzávod (Schumacherovi se při startu GP porouchala převodovka. Michaelovi se vyhnuli všichni piloti kromě Luciana Burtiho, který vjel do jeho zádi.)


Porsche Caynne Turbo S- Komfort

18. října 2006 v 19:45 Porsche Caynne Turbo S
Více místa v interiéru vozu, více komfortu. I s velkorysou nabídkou prostoru je vůz tak sportovní, jak můžete od Porsche očekávat. Sériově dodávaná kožená sedadla se starají o tradiční a honosnou atmosféru. Třípaprskový volant a spínací skříňka vlevo jsou jen dvěma z mnoha dalších typických znaků, které z modelu Cayenne dělají skutečné 3. Porsche.

Porsche Caynne Turbo S- Bezpečnost

18. října 2006 v 19:44 Porsche Caynne Turbo S
Sebekontrola a stabilita jsou důležitými vlastnostmi nejen u lidí, ale také u automobilů Porsche. Modely Cayenne se vyznačují vysokou mírou bezpečnostních rezerv. Aktivních, stejně jako pasivních. Jen díky nim si můžete naplno užívat skutečného jízdního potěšení.

Porsche Caynne Turbo S- Podvozek

18. října 2006 v 19:43 Porsche Caynne Turbo S
Při vývoji modelu Cayenne bylo okamžitě jasné následující: Pro Porsche těchto rozměrů na světě neexistují žádné komponenty podvozku, které by bylo možné použít a které by byly schopné jeho sílu přesně převést na silnice tak, aby zajistily chování, které člověk od automobilu Porsche vyžaduje. Nápravy, odpružení, řízení - vše muselo 100 % odpovídat 3. Porsche. Přinést 100 % výkon. 100 % každodenní použitelnost. Začali jsme proto na čistém papíře. Výsledek: 100 % Porsche.

Porsche Caynne Turbo S- Pohon

18. října 2006 v 19:42 Porsche Caynne Turbo S
Cayenne Turbo S je označení, které zrychluje tep a zvyšuje pozornost. A také zaručuje: mimořádnou výkonnost. Na silnicích, stejně jako mimo ně. Již po nastartování je zřejmé, že osmiválec o objemu 4,5 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který je modifikovanou verzí motoru typu Cayenne Turbo, splní přesně to, co jeho označení naznačuje.
Cena 3 561 000 Kč
Výkon: 521 koní
Maximální rychlost: 270 km/h
0-100 km/h: 5,2 s

Porsche Caynne Turbo S- Vzhled

18. října 2006 v 19:39 Porsche Caynne Turbo S
Leštěná čtveřice koncovek výfuku na zádi podtrhuje sportovní charakter Vašeho vozu. Stejně tak jako nápis Cayenne Turbo S na zádi. Dynamický výraz svého Cayenne Turbo S však můžete dále zdůraznit. Na přání totiž dodáváme paket SportDesign, který byl ohodnocen cenou iF Design Award 2005 a dokonale ladí s tímto supersportovním vozem. Obsahuje optimalizované provedení přední části s integrovanými kruhovými mlhovkami, pozměněnou zádí se zvýrazněným střešním spoilerem, stejně tak jako nově tvarovanými prahovými lištami. Díly optimalizované v aerodynamickém tunelu Porsche automobil opticky snižují. Spodní lišta předního nárazníku, záď tvarovaná ve stylu difuzoru, stejně tak jako střešní spoiler jsou provedené v barvě matného hliníku.

Honda Civic Type-R

15. října 2006 v 20:39 NOVÉ MODELY
Seznamte se s podobou nové Hondy Civic Type-R a s prvními bližšími informacemi. Studie Civic Type-R Concept vypadala velmi atraktivně a sériová verze se od ní liší jen nepatrně. Nástavce prahů nejsou tak výrazné, zpětná zrcátka vychází z pětidveřové verze a změnila se i litá kola, která ale nejsou zrovna pýchou designérů. Vůz obouvá pneumatiky o rozměru 225/40 R 18, světlá výška je oproti běžné verzi 3D o 15 mm nižší a na brzdových třmenech najdete nápis Type-R.
Červenočerná sportovní sedadla jsou čalouněná Alcantarou, palubní deska má rudé podsvícení a světelný indikátor přepnutí motoru do ostrého režimu systému VTEC. Řízení bude mít tužší posilovač, strmější převod a lepší odezvu od kol než pětidveřové verze. Oproti předchozí verzi bude mít zákazník širší možnost individualizace, k mání budou mimo jiné okenní airbagy, duální klimatizace, dešťový senzor, automatické světlomety a stěrače, tempomat nebo navigace. Pro hardcore vyznavače sportovního svezení bude k mání o 40 kg odlehčená verze bez audiosoupravy, zadního plata, spodního krytu motoru a s menší hlukovou izolací, která poslouží též jako základ pro homologaci závodních aut FIA Group A a N.
Hmotnost vozu se nepodařilo udržet na hodnotě předchůdce, je prý o málo vyšší, což bylo vykompenzováno kratšími převody. Co se týče podvozku, Honda uvádí, že jako základ pro jeho vývoj posloužilo šasi verze 5D, což patrně znamená torzní příčku. To svědčí o velkém sebevědomí inženýrů Hondy, toto řešení totiž v této kategorii zvolil pouze Opel u Astry OPC a také favorit na trůn hot-hatchů ze segmentu B - Clio RenaultSport. Podvozek byl u verze Type-S pečlivěji naladěn než u Civicu 5D a Type-R by měl posunout jejich úroveň ještě o výš.
Pohon vozu má na starosti dvoulitrový atmosféricky plněný čtyřválec 2.0 i-VTEC, jehož parametry zůstaly na úrovni minulého CTR, disponuje výkonem 201 k při 8000 otáčkách (dosud 200 k při 7400 ot/min), což slibuje velmi točivou jednotku, lze předpokládat omezovač až někde kolem 8300-8500 ot/min. Výrazně by však měl být zlepšen průběh křivky točivého momentu a díky elektronickém plynu i odezva na sešlápnutí plynu. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne vůz za 6,6 s a maximum se bude pohybovat kolem 235 km/h. Dost výrazný rozdíl bude v nástupu ostré vačky. Minulý CTR ji přepínal při 6000 otáčkách, u novinky se "otevře peklo" už při 5200 otáčkách!

Mitsubishi i MiEV

12. října 2006 v 15:39 NOVÉ MODELY

Mitsubishi i MiEV: na elektřinu

Prototyp i MiEV, vycházející z miniauta "i", je již třetím elektromobilem značky Mitsubishi, vyvinutým v rámci projektu MiEV.n
Automobilka Mitsubishi Motors vyvinula již třetí výzkumné vozidlo v rámci projektu MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle), tentokrát postavené na bázi miniauta Mitsubishi i. Novinka se představí na 22. Mezinárodním sympoziu elektrických, hybridních a vodíkových vozidel v Yokohamě, konaném 23. až 28. října. Auto bude následně poskytnuto několika firmám, které budou elektromobil testovat v běžném provozu a hodnotit jeho komerční využitelnost.
Čtyřmístné Mitsubishi i MiEV, vycházející z miniauta "i", má vnější rozměry 3395 x 1475 x 1600 mm při pohotovostní hmotnosti pouhých 1080 kg. V konceptu i MiEV nahrazují konvenční motor i nádrž elektromotor, baterie Li-ion a další komponenty, uložené vzadu a uprostřed. Díky elektromotoru s výkonem 47 kW a točivým momentem 180 Nm dosahuje i MiEV nejvyšší rychlosti 130 km/h, dojezd činí 130 km. Na rozdíl od předchozích konceptů s elektromotory v kolech se o pohon i MiEV stará jediný elektromotor, pohánějící přes převodovku a diferenciál obě zadní kola. Výhodou tohoto uspořádání s baterií před zadní nápravou je dostatek místa jak pro pasažéry, tak pro samotné pohonné ústrojí.

Dacia Logan MVC

9. října 2006 v 21:26 Dacia Logan MVC
Dacia Logan MVC
Dacia rozhodně nebyla v Paříži podřadnou značkou. Za prvé vystavovala z části na domácí půdě a za druhé představila kombi verzi úspěšného Loganu.
Jestliže byl Logan ve verzi sedan trefou do černého, vyrovná se představení Loganu kombi (automobilka používá označení MCV) nalezení pokladu. Tohle auto podle některých pařížských prohlášení zbourá trh. Logan kombi má se sedanem společnou pouze přední část, od A sloupků se obě varianty zásadně liší. Renault se totiž rozhodl znásobit úspěch Loganu tím, že postavil auto nacházející se někde na pomezí kombi a MPV a připravil interiér pro pět nebo sedm sedadel.
Kromě designu, na který si bude zřejmě hodně lidí těžce zvykat (silně krabicovitý tvar není zrovna ukázkou moderních designových postupů), zaujme Logan kombi obrovským rozvorem. Dacia se s tím vůbec nemazlila a místo obvyklých 10 - 15 cm natáhla rozvor o neuvěřitelných 27,5 cm. Tím sice vytvořila obrovský vnitřní prostor, ale zároveň lehce poškodila vyvážený design sedanu, navíc jsem hodně zvědavý, co protažení platformy a rozvoru provede s bezpečností.
Každopádně uvnitř čeká posádku královský prostor na zadních sedadlech a obrovský kufr. Třetí řada sedadel není díky značné délce a velkému rozvoru nouzová, ale poskytuje pasažérům prakticky stejný komfort jako řada druhá. Zavazadlový prostor nabídne v pětimístném uspořádání objem 700 litrů, za třetí řadou sedadel zůstane 198 litrů objemu.
V třetí řadě se sedí skutečně překvapivě pohodlně a jelikož Dacia zvolila stupňovité uspořádání i cestující sedící úplně vzadu vidí docela dobře dopředu a samozřejmě výborně do boku. Abyste se dostali na třetí řadu sedadel, musíte složit a odklopit sedadlo druhé řady. Systém to není úplně nejjednodušší, ale funkční.
Sedadla bohužel vydávala otřesné zvuky a chci věřit, že to byl problém pouze vystavených kousků. A čím by měl Logan kombi zbourat trh? Pařížským výstavištěm se nesly informace, že Logan kombi bude stát v základní verzi okolo 250 tisíc.

Heico Volvo V70

8. října 2006 v 19:31 NOVÉ MODELY

Optický tuning:

Před o něco více než půl rokem Heico Sportiv představilo posilující kity pro kupé-kabrio C70. Nyní přináší zájemcům o optický tuning ještě vzhledové doplňky, aby mohli své miláčky odlišit i viditelným způsobem.
Nové doplňky jen zdůrazňují dynamiku vozu a umožňují čistější zástavbu již dříve představených dílů. Přední nárazník dostal po stranách spodní hrany přídavné spoilery zasahující vstupy chladícího vzduchu, do kterých mohou být instalovány přídavné natáčecí mlhové světlomety. Na zádi lze volit ze dvou možností. Je možno osadit výfukové potrubí s dvojitou koncovkou se dvěma oválnými kusy 120 x 74 mm, nebo zvolit dva páry kruhových koncovek průměru 76 mm, které dodají vozu hodně jadrný zvuk. Aby koncovky jen tak nevisely pod nárazníkem, prostor mezi nimi doplňuje efektní difuzor.
Tyto drobnosti doplňují již dříve představené úpravy motoru, podvozku, hliníková kola, výkonné čtyřpístkové brzdy a diferenciál s omezenou svorností. Po instalaci všech zmíněných dílů se z elegantního kabrioletu stává velmi zajímavý sporťák, který osloví i sportovně náročnějšího řidiče z řad příznivců značky Volvo.

Aston Martin Rally GT

8. října 2006 v 11:52 NOVÉ MODELY



Exkluzivní rallyový vůz
:
Soukromé rallyové týmy brzy dostanou možnost závodit s velmi exkluzivním autem - Astonem Martin Rally GT, vyvinutým v Aston Martin Racing, partnerstvím mezi firmou Prodrive a automobilkou Aston Martin. Firma Prodrive zúročila při tvorbě tohoto auta své dvacetileté zkušenosti s rallye i se závodním Astonem Martin DBR9.
Aston Martin Rally GT vychází ze sériového modelu V8 Vantage. Prodrive zachoval sériové šasi (stejně jako u DBR9), ale torzní tuhost zvýšil trubkovým rámem. Motor vychází ze sériového hliníkového osmiválce 4,3 litru, který však byl vyladěn s ohledem na potřeby rallye. Zavěšení Rally GT se nezměnilo, Prodrive ale použil závodní pružiny Eibach a nastavitelné tlumiče EXE-TC. Původní šestistupňová převodovka dostala v Rally GT těsnější zpřevodování.
Aston Martin Racing vyrobí omezené množství Rally GT, přičemž první auta budou k dispozici koncem letošního roku.

Ford Mustang GT520

2. října 2006 v 20:54 TUNING AUT
Ford Mustang GT520 od GeigerCars
Mustang přetavený v nekompromisního dravce stráví příštích 12 měsíců objížděním výstavpo celém světě.
Německá firma GeigerCars, specialista na tuning amerických aut, se při vývoji kitu pro osmiválcový Mustang rozhodla posunout sportovní charakter tohoto auta až na samou hranici možností. Výsledek se dostavil v podobě oranžovočerné nádhery (odpůrci Amerik prominou) zvané Mustang GT520, z níž adrenalin přímo teče. GeigerCars budou tento Mustang celý následující rok používat jako showcar na výstavách, ale jednotlivé komponenty jsou k mání jak pro kupé, tak pro kabriolet.
Srdcem Mustangu G
T520 je osmiválec s objemem zvětšeným ze 4,6 na 5,2 litru, který navíc dostal přeplňování kompresorem, bohatě dimenzovaný mezichladič, sportovní vačky, zesílené rozvody, výkonné sání a nerezový výfukový systém. Rozsáhlé úpravy se projevily nárůstem výkonu ze sériových 220 kW na 382,7 kW, o přenos točivého momentu s vrcholem 563 Nm při 4730 ot./min na zadní kola se stará upravená šestistupňová manuální převodovka a sportovní spojka. Mustang GT520 sprintuje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 287 km/h. GT520 vznikl v GeigerCars jako extrémní varianta přeplňovacího kitu pro osmiválcové Mustangy, který se v prodeji objeví na podzim a zvyšuje výkon na 303 kW.
Aerodynamický bodykit obsahuje agresivní přední nárazník s integrovaným spoilerem, jehož sací otvory přivád-
ějí dostatek chladícího vzduchu k motoru i brzdám, upravenou kapotu, difuzor, zadní nastavitelné křídlo a prahy. Podběhy dokonale vyplňují chromová pětipaprsková kola průměru 20 palců, obutá do pneumatik rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a 285/30 ZR 20 vzadu. Karoserie GT520 je navíc snížena o 50 mm. Výkonný brzdový systém pracuje s vrtanými kotouči rozměru 355x32 mm, osazenými hliníkovými třmeny se čtyřmi pístky, stejné brzdy mohou být na přání i na zadní nápravě.
Středobodem interiéru Mustangu GT520 je kromě sportovních sedaček v černé kůži především audiosystém JBL, speciálně přizpůsobený Mustangu kupé. Exkluzivní aparatura řízená jednotkou Alpine má celkový výkon 10 000 W, přičemž o reproduktory zavadíte doslova všude - na přístrojové desce, ve dveřích, v prostoru původních zadních sedaček i v kufru.

Škoda Joyster - Obrázky

2. října 2006 v 20:43 NOVÉ MODELY

Exterier vozu:



Interier vozu: