Listopad 2006


Porsche Cayman S- Komfort

30. listopadu 2006 v 20:31 Porsche Cayman S
K čemu potřebuje člověk ve sportovním kupé komfort? Zcela jednoduše k tomu, aby mu dodal pocit osobní svobody z pohybu. Vždyť sportovní styl jízdy, pro nějž je samozřejmě Cayman S skvěle připraven, si nebudete užívat v každém okamžiku. Právě v těchto případech nebudete nijak omezeni. Ani v jednom případě nemusíte dělat kompromisy. Ne v otázkách použitých materiálů, ne kvůli ergonomii, ne kvůli výbavě, kterou požadujete. To všechno je v modelu Cayman S obsaženo.

Porsche Cayman S- Bezpečnost

30. listopadu 2006 v 20:30 Porsche Cayman S
Sportovní vozy jsou rychlé. To je logické. Je proto logické bát se? Pro to nevidíme žádný důvod, protože otázky bezpečnosti bereme velmi vážně. Pro nás je bezpečnost stejně důležitá jako pohon či podvozek - z našeho pohledu se jedná o jeden z hlavních atributů sportovního vozu. Proto jsme model Cayman navrhli tak, aby poskytoval své posádce nadmíru bezpečí. Jedná se o souhru aktivní a pasivní bezpečnosti, která důsledně chrání svoji posádku.

Porsche Cayman S- Vzhled

30. listopadu 2006 v 20:28 Porsche Cayman S
Nový Cayman S je na první pohled typickým vozem Porsche. Jednoznačně. Příslušnost do jedné rodiny je zřejmá a jasně daná. Co říká druhý pohled? Stále se jedná o typické Porsche, ale s poněkud jiným charakterem. Je od přídě až k zádi napjatý jako sval. Jakoby vždy připraven ke skoku. Dramatická kombinace konvexních a konkávních ploch je vyjádřením čisté dynamiky.

Porsche Cayman S- Pohon

30. listopadu 2006 v 20:26 Porsche Cayman S
Pro skutečný sportovní vůz platí: srdcem je motor. To je vlastní také modelu Cayman S. V tomto případě je srdce umístěno uprostřed. To je mezi kompaktními kupé nevídaná vlastnost. Přednosti jsou však zřejmé a jasně ukazují na sportovní charakter. V modelu Cayman S je motor od řidiče vzdálen pouhých 30 cm. Jsou přitom přímo spojeni. Každý povel je okamžitě proveden. Jeden pohyb nohou na plynu a motor se vytáčí. Až do přeřazení. Aby poté mohl zrychlovat dál. Přitom vzniká zvuková kulisa, která je možná jenom u vozu této konstrukce. S naléhavostí, kterou člověk cítí. A slyší.
Výkon
295 PS (217 kW) při 6 250 ot/min
0-100km/h za 5,4 s
Maximální rychlost 275 km/h

Peugeot 207 GTI

25. listopadu 2006 v 21:14 NOVÉ MODELY
Není GTI jako GTi: Peugeot připravuje model 207 GTI
V březnu příštího roku se má představit další přírůstek do rodiny malých sportovních Peugeotů. Jeho jméno nakonec pravděpodobně skončí u zkratky, kterou proslavil Volkswagen, ale kterou důvěrně znají tak příznivci dvěstěpětek.
Neoficiální informace zveřejněné na serveru www.feline207.net říkají, že na jaře se představí Peugeot 207 GTi s výkonnější verzí motoru 1.6 THP 16V. Sportovní nástupce 205 GTi a 206 RC bude od zbytku modelové řady 207 odlišen několika novými detaily jako jsou hliníkově stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek, dvojitá koncovka výfuku nebo sedmnáctipalcová kola se vzorem uvedeným na studii 207 Epure. Důležitá bude také aerodynamická sada aplikovaná na karoserii. Ta bude dodávána v jedné ze šesti barev, pouze pro 207 GTi bude v nabídce žraločí šedá metalíza.
Čtyřválec s kódovým označením EP6 DTS o objemu 1598 cm3 bude mít podobně jako v první představené verzi (110 kW) přímé vstřikování a turbodmychadlo s dvoukanálovou skříní "Twin Scroll". Nejvyšší výkon v tomto případě činí 128 kW při 5800 ot./min, točivý moment má extrémně plochý průběh když maximum 240 Nm slouží mezi 1600 a 4500 ot./min. Motor vyvinutý ve spolupráci s BMW Group bude pracovat se vstřikovacími tlaky 120 bar, nejvyšší plnící tlak turbodmychadla činí 0,8 bar. Standardní pětistupňovou ručně řazenou převodovku zřejmě v nabídce časem doplní automatizovaná šestistupňová skříň s řazením páčkami pod volantem.
Snad kolem roku 2008 by se na trh mohla dostat ještě výkonnější verze motoru 1.6 THP 16V, připravená plnit emisní normu Euro 5.

Shelby GT-H Corventible Concept

19. listopadu 2006 v 10:03 TUNING AUT


SEMA 2006: Shelby GT-H Convertible concept



Kupé Ford Shelby GT350-H vzniklo původně pouze pro autopůjčovny Hertz, ale velká poptávka po černozlatém kupé vznikne i pro zákazníky několik stovek kusů v limitované sérii. Konstruktér Caroll Shelby ale připravil další perlu: Shelby GT-H Convertible.
Kupé Ford Shelby GT350-H vzniklo původně pouze pro autopůjčovny Hertz, ale díky velké poptávce po černozlatém sporťáku vznikne i pro zákazníky několik stovek kusů v limitované sérii. Světoznámý konstruktér Caroll Shelby si ale nachystal další perlu: Shelby GT-H Convertible.
Společnost Shelby Automobiles k oslavě svých 40. narozenin od založení připravilo pro tuningovou show v Las Vegas koncept upraveného kabrioletu Mustang GT. Na tomto prototypu se prezentovaly mimo jiné i nové detaily, resp. drobný facelift pro modelový rok 2007.
Lehké změny masky, včetně nového nárazníku s integrovaným spoilerem, přidaly Mustangu na agresivitě. Koncept Shelby GT-H Convertible dále obsahuje 20palcová kola se závodním designem "Shelby Razor" a silnější brzdový systém, který má na přední nápravě kotouče o průměru 356 mm. O zvýšení výkonu by se měl postarat kit od sportovní divize Fordu (Ford Racing), který by měl zlepšit např. sání, modifikovat výfukový systém nebo vyměnit řídící jednotku. K silnějšímu motoru se hodí i upravený podvozek včetně odpružení.

Škoda Yeti

14. listopadu 2006 v 15:04 NOVÉ MODELY
Škoda Auto oficiálně potvrdila přípravu modelu Yeti
Nenápadná věta, konstatující přípravu dalších modelů stvrzuje, že k Fabii, Roomsteru, Octavii a Superbu přibude pátá modelová řada. Kdy se tak stane zatím není jasné...
I když už dříve zaznělo v rozhovoru s předsedou představenstva Škoda Auto, a.s. Detlefem Wittigem, že Škoda bude vyrábět terénní model Yeti, až nyní je zpráva potvrzena v oficiálním tiskovém prohlášení automobilky. Nenápadná věta, konstatující přípravu dalších modelů tak stvrzuje, že k Fabii, Roomsteru, Octavii a Superbu přibude pátá modelová řada. Kdy se tak stane zatím není jasné...
Nejužší vedení domácí automobilky dnes položilo za účasti předsedy představenstva koncernu Volkswagen Dr. Bernda Pischetsriedera, základní kámen nového technologického centra Škoda Auto. Výstavba nového technologického centra souvisí s dlouhodobě plánovaným rozšířením oblasti technického vývoje Škoda Auto a je součástí globální strategie dalšího rozvoje společnosti.
Vyžádalo si ji připravované rozšíření produktové palety o další nové modely automobilů Škoda jako například úspěšný model Škoda Roomster nebo připravovaný vůz Škoda Yeti, zvyšující se technické a legislativní požadavky a rostoucí nároky zákazníků.
Předseda představenstva koncernu Volkswagen Dr. Bernd Pischetsrieder při této příležitosti prohlásil: "Společnost Škoda Auto dosáhla v posledních letech enormního pokroku ve vývoji produktů, v kvalitě a počtu prodaných vozů. S novým modelem Škoda Roomster letos úspěšně uvedla na trh svou čtvrtou modelovou řadu. V každé modelové řadě také v budoucnu přibudou ještě další nové deriváty, jako např. nejnovější Škoda Octavia Scout nebo Škoda Praktik. Abychom dále mohli vyvíjet moderní a vysoce kvalitní vozy, rozšíříme oblast technického vývoje společnosti Škoda jako součást našich osmnácti vývojových center, která jsou rozmístěna po celém světě a vybavíme ji nejmodernějšími technologiemi."
Podle člena představenstva společnosti Škoda Auto odpovědného za oblast technického vývoje Dr. Haralda Ludaneka "investuje koncern Volkswagen do projektu rozšíření stávající oblasti technického vývoje společnosti Škoda Auto a výstavby nového technologického centra celkem 1.159 mil. Kč. V této souvislosti dojde k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje o zhruba 70 % a k vytvoření nových pracovních míst převážně pro strojní a elektrotechnické inženýry a další vysoce kvalifikované specialisty. V budoucnu dojde také k dalšímu rozvoji a prohloubení spolupráce technického vývoje Škoda Auto s vybranými technickými vysokými školami v České republice, které již v dnešní době pro náš řeší několik výzkumných úkolů například v oblasti vývoje motorů, aerodynamiky obtékání, virtuální reality nebo diagnostiky a testování elektronických systémů vozidel."
Výstavba nového technologického centra proběhne v bývalém průmyslovém a skladovém areálu, který se nachází v těsném sousedství současného technického vývoje Škoda Auto. Došlo zde k odstranění původních pro dnešní účely již nevyhovujících budov. Prakticky hned po položení základního kamene se začne s pilotáží a stavbou základových konstrukcí budovy. Vzhledem k umístění areálu v povodňové zóně bude celý objekt umístěn na pilotech, čímž v přízemí vznikne plocha pro parkování 300 zkouškových a služebních vozů. Celý objekt bude dokončen do konce roku 2008 a po vybavení odpovídající technologií uveden do plného provozu v polovině roku 2009. V technologickém centru budou umístěny kanceláře, laboratorní a dílenské plochy, bude zde probíhat vývoj elektroniky a elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, testovací aktivity jako například akustické a hlukové zkoušky, speciální zkoušky sluneční simulace, testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.
V souvislosti s výstavbou nového technologického centra dojde také k úpravě a částečné rekonstrukci areálu a infrastruktury současného technického vývoje Škoda Auto. V současných prostorech tak bude i v budoucnu sídlit vedení technického vývoje značky a budou zde umístěna pracoviště konstrukce a vývoje karoserie, prototypové dílny, designové centrum Škoda Auto, studio virtuální reality a další odborná pracoviště. Dnešní areál technického vývoje Škoda Auto bude s novým technologickým centrem propojen mostem.

Maybach 62 S

10. listopadu 2006 v 18:49 NOVÉ MODELY
Maybach již za necelé dva týdny oficiálně představí svou novou vlajkovou loď, která nese název 62 S.
Model 62 S je pro firmu Maybach čtvrtou variantou její produkční řady. Písmeno "S" neznamená, jak to často bývá, sportovní, ale speciální. Tato nová vlajková loď Maybachu bude oficiálně představena na autosalonu Auto China 2006 v čínském Pekingu, který se uskuteční ve dnech 18.-27. listopadu 2006.
Vnější vzhled nového modelu 62 S by měl být na první pohled odlišný od modelu 62. Jiná je především přední část vozu s přepracovanou mřížkou chladiče. Odlišná jsou také 20palcová paprsková kola a uspořádání světlometů. Individuální je podobně jako u modelu 57 S lakování v černé nebo stříbrné barvě a nově také v třpytivé bílé.
V interiéru najdeme, jak jinak, pouze ty nejkvalitnější materiály upravované ručně. Třemi slovy je interiér jeden velký luxus, ale nic převratného oproti svým dalším modelům Maybach v modelu 62 S nenabízí.
Možná vůbec to nejzajímavější najdeme pod kapotou. Ukrývá se tam vidlicový dvanáctiválec, jehož výkon byl oproti verzi v modelu 62 zvýšen tuningovou "odnoží" Mercedesu, firmou AMG, o 45 kW. Motor má objem 6 l a podává i díky dvojitému turbodmychadlu a mezichladiči plnicího vzduchu výkon 450 kW (612 k). Úctyhodný maximální točivý moment 1 000 Nm (elektronicky omezený) je dostupný v rozmezí 2 000 až 4 000 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrychlí 62 S za 5,2 s a maximální rychlost (elektronicky omezená) činí 250 km/h. Zajímavostí nepochybně je, že se na krytu motoru nachází podpis technika firmy Mercedes-AMG, který motor ručně smontoval. Jde o další prvek jedinečnosti každého vozu 62 S.
Oproti sportovnímu modelu 57 S s tužším a nižším podvozkem byl model 62 S naladěn pro komfortnější jízdu. Asi i proto, že je Maybach 62 S určen převážně pro klienty, kteří mají vlastního řidiče.

nový BMW 3 Cabriolet

6. listopadu 2006 v 20:52 NOVÉ MODELY
Ani BMW neodolalo tlaku trendů. Nový čtyřmístný kabriolet se představil s pevnou skládací střechou a je tak prvním vozem z Mnichova, který místo sofistikované látkové střechy využívá lehké kovy.
Konstrukce vozu vychází z dvoudveřové karoserie kupé. Výrobce se zatím nepochlubil bližšími podrobnostmi ani technickými daty (hmotnost), protože se pravděpodobně čeká až na světovou premiéru na počátku roku 2007 v Detroitu. Přesto je nejen na co "koukat", ale i o čem psát. Poprvé má být otevřený automobil vybaven koženým čalouněním SunReflective, které odráží část slunečních paprsků a zpříjemňuje usedání do vozu zaparkovaného na přímém slunci s otevřenu střechou. Podle údajů výrobce má mít povrch díky novému materiálu až o 20°C nižší teplotu, než běžná kůže.
Nové kabrio řady 3 má třídílnou skládací střechu, která prý nepřináší pouze vyšší úroveň bezpečnosti, ale také lepší výhled z vozu je-li zavřená, pocit většího prostoru v interiéru a více světla cestujícím na zadních sedadlech. Složení trvá pouze 22 sekund, což je jeden z kratších časů potřebných k takové operaci u čtyřmístných otevřených vozů. Základní zavazadlový prostor o objemu 210 litrů lze po zastřešení prostoru pro čtyři cestující zvětšit až na 350 l. Neobvyklá je možnost sklopení zadní řady sedadel, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů (tisková zpráva zmiňuje set golfových holí). Pro nakládání zavazadel při složené střeše je připravena funkce nadzvedávající konstrukci v zavazadelníku o několik centimetrů.
Zpočátku budou v nabídce pouze dva nejvýkonnější benzinové motory známé z kupé. Šestiválcové agregáty s rozvody Bi-VANOS, piezoelektrickými vstřikovači a přímým vstřikováním benzinu do válců kombinují vysoké měrné výkony s příznivou spotřebou paliva. Slabší 325i Cabriolet (160 kW, 270 Nm) zrychluje na 100 km/h za 7,6 s, dvěma turbodmychadly přeplňovaný 335i Cabriolet (225 kW, 400 Nm) to stejná zvládne za 5,8 s. V další fázi se počítá s příchodem čtyřválce 320i Cabriolet (125 kW), známého hořčíkového šestiválce 330i Cabriolet a turbodieselu 330d Cabriolet.
Světová premiéra je připravena na North American International Auto Show v Detroitu na začátku ledna 2007. Prodej bude zahájen na jaře 2007.