Prosinec 2006

Hamann Mini Cooper S

29. prosince 2006 v 17:25 TUNING AUT
Tuner Hamann nelení a rozšiřuje svoji nabídku tuningových doplňků pro další vůz: Mini Cooper S. Kompaktní vozítko dostalo karosářský kit a připravuje se i ladění pohonné jednotky.
Německá automobilka BMW vzala Mini pod svá křídla a v roce 2001 se na trhu objevilo kompaktní vozítko Mini One, One D, Cooper a Cooper S. V letošním roce byla na autosalonu v Paříži představena nová generace a právě tohle auto si vybrala ladičská firma Hamann Motorsport.
Tuner připravil karosářský kit pro nejsilnější verzi Mini Cooper S. Pod kapotou zůstává turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1.6 l s výkonem 128 kW, který je k dispozici při 5500 ot./min. Hamann předesílá, že připravuje balíček úprav i pro tuto pohonnou jednotku.
Změny na karosérii začínají na masce vozu, kde je nový přední nárazník. Lemy blatníků jsou v barvě auta, na bočních prazích jsou profilované nadstavce a drobné modifikace jsou i na oplechování zádě. O pořádnou zvukovou kulisu se stará sportovní tlumič výfuku s dvojicí chromovaných koncovek, každá o průměru 90 mm.
Hamann nabízí nové disky: 17palcové HM4 s pneumatikami 215/40 ZR17. U 18palcových kol doporučuje PG4 či Anniversary I s rozměrem pneumatik 215/35 ZR18 nebo 225/35 ZR18. Podvozek i kola jsou sladěny s novým odpružením, které sníží světlo výšku vozu o 50 mm vpředu a 30 mm vzadu. Pro interiér jsou připraveny doplňky z luxusních materiálů, jako jsou karbonové obklady či ručně šité kožené čalounění.



Nová Fábia- Motory

16. prosince 2006 v 20:42 Nová Fabia
Škoda Fabia II - benzinové motory
motor
převodovka
1,2 HTP/44 kW
pětistupňová manuální
1,2 12V HTP/51 kW
pětistupňová manuální
1,4 16V/63 kW
pětistupňová manuální
1,6 16V/77 kW
pětistupňová manuální
1,6 16V/77 kW A
šestistupňová automatická

Nová Fábia- Představení

16. prosince 2006 v 20:39 Nová Fabia
Sedm let na trhu
Škoda Fabia se poprvé světu představila na frankfurtském autosalonu v roce 1999 a na trh se dostala na konci stejného roku. Je to tedy už dlouhých sedm let, co se přelomový malý automobil v Mladé Boleslavi vyrábí. Fabia od té doby vznikla ve více než 1,5 milionech exemplářů a se třemi karosářskými verzemi se stala jádrem výrobního programu Škoda Auto. Úspěch vozu na domácím trhu, ale také na náročných trzích v Německu, Velké Britanii nebo v severní Evropě nebránil pokračování výroby bez výraznějších stylistických inovací. Technika, kterou první Fabia v roce 1999 disponovala byla nad průměrem, který byl v té době obvyklý. Motorová nabídka postupně opustila starší konstrukce, přišly maloobjemové zážehové a vznětové tříválce, ale také diskutovaná verze RS s motorem 1,9 TDI (96 kW). Průměrný zákazník nekupoval ESP, tempomat nebo xenonové světlomety, ale tyto prvky přesto v nabídce mimořádné výbavy byly k dispozici a zvyšovaly prestiž malé Škody.
Druhá generace se představuje
Základní rozměry nové Fabie naznačují, že od svého předchůdce nový model zdědil většinu komponent, které určují konečné proporce vozidla.
Délka
sice nepřekonala čtyřmetrovou hranici, ale i tak bude nová Fabia patřit k největším vozům ve třídě malých vozů. V tomto směru ji z nedávných novinek překonává Corsa (3999 mm), Grande Punto (4030 mm), 207 (4030 mm) i Clio (3986 mm). V souvislosti s designem nové Škody tolik diskutované Suzuki Swift je výrazně kratší (3695 mm) a zůstává tak představitelem jednoznačně městského vozidla.
Šířka
bude pravděpodobně tím nejvíce problematickým dědictvím převzatém novou generací. Nová Fabia je s 1642 mm o 4 mm užší než první generace, což v současné době řadí tento model mezi malé vozy s podprůměrnou vnější šířkou. To má vliv na prostor uvnitř vozu. Konkurence nabízí ve všech sledovaných případech více: Corsa (1737 mm!), Grande Punto (1687 mm), 207 (1720 mm), Clio (1707 mm), Swift (1690 mm)
Výška
je proti první Fabii o důležitých 47 mm větší. Z toho budou těžit cestující na všech sedadlech. Samotná automobilka slibuje více místa vpředu i vzadu ve srovnání s předchůdcem. V českých zemích bedlivě sledovaná hodnota objemu zavazadlového prostoru hraje nové Fabii do karet. Mezigenerační nárůst z 260 l na 300 l posunuje Fabii pod vrchol zavazadelníkového žebříčku kde stále trůní Citroën C3 s 305 l. Zvětšila se také hodnota největšího zavazadlového objemu po sklopení druhé řady sedadel - nyní měří 1163 l.
Evoluční design rodiny Roomster-Fabia
Nová Fabia bude výrazným oživením nabídky mladoboleslavské automobilky. Dosavadní model se ani po faceliftu nezbavil poněkud usedlé image, která však kupodivu na zákazníky platila. Nový model působí svěžím dojmem, jeho design je podstatně méně konzervativní, ale na druhou stranu méně diskutabilní než v případě Roomsteru. S tím sdílí Fabia příď, s inovovanou maskou, kočičími světlomety a nárazníky, které postrádají dříve samozřejmé horizontální oddělení plastových a plechových dílů karoserie. Ve prospěch estetiky byly zapovězeny jakékoliv ochranné lišty na předním i zadním nárazníku.
Boční profil
nové Fabie je podobně jako dosud tvořen vysoko umístěnou spodní hranou oken. Tentokrát byl tento stylistický a snad i bezpečnostní prvek zakomponován do celé koncepce designu. A i B-sloupek dostal zatmavení, které opticky spojuje čelní sklo s okny v obou párech bočních dveřích. Motiv, který jsme viděli už u Roomsteru (tmavý A-sloupek) se zde opakuje obměněné podobě. Stejně jako u Roomsteru je grafika bočních oken zakončena vzhůru vytaženou křivkou. Již z prvních dvou fotografií je zřejmé, že prosklení bočních dveří bude mít menší plochu než u první Fabie. Vysoké boky Fabie opticky rozbíjí dva decentní prolisy ve spodní části dveří.
Zatímco proporce celého vozu a tvary přídě jsme již mohli zkoumat na maskovaných prototypech, dosud zahalenou záď si v definitivní podobě prohlížíme poprvé až nyní. Hlavní roli zde hrají šestiúhelníková koncová světla, která jsou umístěna mnohem výše než u první generace. Jak jsme si již zvykli u všech nových škodovek Octavií počínaje, bude mít také Fabia nezaměnitelný noční design zádě s výrazným koncovým světlem tvaru C. Zadní sklo vypadá širší a více vytažené do stran, součástí výklopného víka je malý spojler zvýrazňující odtrhovou hranu střechy. Zadní nárazník nyní tvoří větší část zádě a nese vykrojení pro páté dveře.
Design přídě, boků a zádě automobilu je sjednocen prolisem, který začíná podobně jako u Roomsteru v nově stylizované masce s bohatým chromováním a pokračuje přes obecnou plochu na rozhraní předního blatníku a kapoty do boků. Na předních dveřích se téměř ztrácí, aby se opět našel na druhém páru dveří a byl již výrazný v oblasti C-sloupku.
Sedm motorů, z toho 3x známé TDI
Nová Fabia dostane dva inovované tříválce 1,2 HTP. Základní motor s dvouventilovou technikou je absolutní novinkou. Základní výkon, jaký je v rámci evropské nabídky VW Group k dispozici již nebude mít 40 ale 44 kW. Jde sice o 10% nárůst, ale z hlediska konkurenčního postavení to neznamená získání zásadního náskoku, ale pouze dohnání ostatních (ve třídě je motor se základním výkonem 44 kW standardem).
Čtyřventilová verze tříválcové pohonné jednotky je v nabídce španělského Seatu Ibiza již několik měsíců. Jeho nejvyšší výkon 51 kW (tj. +4 kW) je k dispozici při 5400 ot./min , 112 Nm může řidič využívat již v přístupných 3000 ot./min. Další dva motory jsou již dobře známé z Roomsteru, ale pro modelovou řadu Fabia jde také o úplné novinky.
Všechny zážehové motory jsou kombinovány s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, ve třídě ojedinělá je možnost volby šestistupňové automatické převodovky Tiptronic s možností volby převodu.
Vznětové motory
staví na osvědčených tříválcích a čtyřválcích TDI s technikou vstřikování čerpadlo-tryska. Dva silnější motory jsou v nabídce také ve verzi s filtrem pevných částic. Všechny vznětové motory jsou k dispozici také v modelové řadě Roomster, dva tříválce znají již majitelé současné Fabie.Všechny vznětové motory jsou kombinovány s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, hlavně u nejsilnější čtyřválcové konstrukce překvapuje absence resp. nepřístupnost šestistupňové převodovky.
Nové prvky výbavy
Fabia jde s dobou také co se výbavy týká. Hlavové airbagy, které dosud nebyly v nejmenších škodovkách k dispozici, nová Fabia již nabízí. Vzhledem k příbuznosti s Roomsterem se nabízí také tři druhy předních světlometů (s žárovkou H4, projektorové s žárovkou H7 a projektorové s natáčením), mlhové světlomety lze mít také ve verzi s rozsvěcováním jedné mlhovky při jízdě do zatáčky nebo při odbočování na křižovatce. Rádia bude možno propojit s externím přehrávačem MP3 souborů, k dispozici bude příprava pro telefon GSM s Bluetooth.

Essen 2006: H&R 911 Turbo

8. prosince 2006 v 23:05 TUNING AUT
Essen 2006: H&R 911 Turbo - Mission 400 Plus
Firma H&R, specialista na ladění podvozků a výrobce tlumičů, přivezl do Essenu prototyp: vyšperkované Porsche 911 Turbo s výkonem přes 1 000 koní! Tento vůz má za cíl jediné, být rychlejší než Bugatti Veyron.
Bugatti Veyron je nejrychlejší sériově vyráběné auto světa, neoficiálně mu byla naměřená rychlost 407,7 km/h. Největší souboj s Veyronem svádí švédský Koenigsegg CCX a o této pomyslné magické metě a triumfu sní mnoho dalších. Specializovaná firma na výrobu a ladění podvozků, německá společnost H&R, si vzala do hlavy, že také postaví auto, co pokoří hranici 400 km/h. Svůj projekt nazvali Mission 400 Plus a základem prototypu je Porsche 911 Turbo.
První radikální úprava se odehrála na karosérii, kde se musel snížit koeficient odporu vzduchu cx. Snížila se střecha vozu o celých 75 mm, A-sloupky jsou více skloněné a upravila se celá zadní část karosérie, včetně přítlačného křídla. Nová je i maska vozu, kde se objevil modifikovaný nárazník s integrovaným spoilerem pro větší přítlak na přední nápravě.
Nové nastavení podvozku, silnější stabilizátory, výměna tlumičů a snížení světlé výšky vozu, vše bylo podřízeno cíli dosáhnout maximální rychlosti. Další část projektu obsahovala položku: snížit celkovou hmotnost. Karosérie dostala celý paket karbonových dílů a z interiéru šlo pryč vše, co není potřeba k řízení. Naopak byla do kabiny namontována bezpečnostní klec a anatomické skořepiny s vícebodovými pásy pro zajištění maximálního bezpečí pro řidiče.
A teď to hlavní: ladění pohonné jednotky. Základní šestiválcový boxer o objemu 3,6 l byl převrtán na 3,8 l a dostal vetší ventily, ostrou vačkovou hřídel, dvojici velkých turbodmychadel s plnícím tlakem 1,5 barru, mezichaldiče plnícího vzduchu, lepší sání, nové výfukové potrubí, sportovní katalyzátory, novou řídící jednotku atd. Seznam úprav je delší než účet za měsíční nákup v supermarketu. Výsledkem je monstrózní výkon 775 kW (1 054 k) a maximální točivý moment 1 030 Nm. Je skoro až s podivem, že i tento kompletně přepracovaný motor splňuje emisní normu euro 4.
Pro silnější agregát se musela upravit i kliková hřídel, spojka, převodovka a diferenciál, aby se všechny ty koně dostaly na všechna čtyři kola. O trakci se starají nová 18palcová kola z lehkých slitin a speciální pneumatiky, jejich směs vydrží i velmi vysoké rychlosti.
V současné době je možné si Mission 400 Plus prohlédnout na tuningové autoshow v Essenu. Pokus o překonaní rychlosti 400 km/h se bude konat v prvním pololetí roku 2007 na italském ovále v Nardu. Za volant usedne Jürgen Alzen, který se podílel na projektování a stavbě vozu a má bohaté zkušenosti ze závodů FIA GT nebo Le Mans.

Škoda Roomster Scout

2. prosince 2006 v 22:42 NOVÉ MODELY
Octavia Scout nezůstane osamocena! Druhý člen zálesácké rodiny už nezvládne tak krkolomné kousky jako schopnější Octavia s pohonem všech kol, ale ani tak se upravený Roomster na trhu neztratí.
S novým modelem Roomster Scout představuje Škoda Auto další verzi kompaktního MPV Škoda Roomster. Po premiéře modelu Octavia Scout na pařížském autosalonu je Roomster Scout druhou variantou designové linie Scout, která obohacuje rysy osobního automobilu o prvky terénního vozu. Takových vozů na evropském trhu zatím příliš mnoho není. Paradoxem je, že podobně koncipovaný vůz s vyšší stavbou karoserie a pohonem jediné nápravy představil před několika měsicí Volkswagen pod jménem CrossGolf, když předtím slavil nebývalý úspěch s menším CrossPolem (také jen s pohonem jedné nápravy).
Ale zpět k Roomsteru. Od sériové verze se Scout liší především novými designovými prvky. Roomster Scout je standardně dodáván s 16" koly Scout z lehké slitiny, na přání budou tato kola k dispozici také s rozměrem 17". Paket Scout - spočívající v sadě vnějších dílů karoserie - propůjčuje modelu Roomster dnes velmi populární vzhled automobilu pro volný čas. Vpředu je na stávající díly přidán nově tvarovaný plastový povrchový díl tmavě šedé barvy jehož středová část je mírně vyvýšená. Roomster Scout pravděpodobně nedostane standardní kulaté mlhovky, ale hodnotněji působící mlhová světla lichoběžníkového tvaru. Ochranné lemy blatníků a všech dveří tvoří souvislý plastový pás kolem celého vozu, vzadu je navíc stříbrný spodní kryt zadního nárazníku.
Exteriér vozu doplňuje standardně dodávaný SunSet (skla s vyšším stupněm tónování v zadních dveřích, zadních bočních oknech a zadním okně). Přístrojová deska je nabízena v provedení Onyx/Onyx nebo Onyx/Silver. Potahy sedadel jsou vyrobeny ze stejného materiálu jako v případě modelu Octavia Scout.
Vnější rozměry modelu Roomster Scout činí 4219 mm x 1695 mm x 1650 mm, takže díky novým plastovým dílům a větším kolům narostly všemi směry o několik milimetrů.
Nabídku benzinových motorů tvoří čtyřválcové motory 1,4 16V/63 kW a 1,6 16V/77 kW. Příznivci přeplňovaných vznětových motorů mohou vybírat mezi tříválcem 1,4 TDI PD/59 kW a čtyřválcem 1,9 TDI PD/77 kW. Všechny motorizace jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, verze 1,6 16V/77 kW může být na přání dodána se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.
Světová premiéra modelu Roomster Scout se uskuteční na autosalonu v německém Essenu a italské Boloni začátkem prosince. Uvedení na trh se plánuje v březnu roku 2007.

Brabus Rocket CLS V12 S

1. prosince 2006 v 21:10 TUNING AUT
Dvorní tuner Mercedesů, společnost Brabus, má se svým modelem CLS V12 S Rocket jeden rekord: je to nejrychlejší sedan světa. A teď je z něj policejní auto!
Brabus Rocket má základ v voze Mercedes-Benz CLS 600. Vyjmenováním všech úprav jsme se věnovali již při
představení tohoto vozu letos v červnu, ale vyberu jen ty nejdůležitější čísla. Vidlicový dvanáctiválec dostal přeplňování v podobě dvojice turbodmychadel a výsledkem je výkon 537 kW (730 k) při 5 100 ot/min. Nejvyšší točivý moment 1320 Nm je elektronicky omezen na 1100 Nm při 2 100 ot/min. Na zadní poháněná kola je přenášen přes upravenou pětistupňovou automatickou převodovku a samosvorný diferenciál. Rocket zrychlí z 0-100 km/h za vynikající 4 s, na 200 km/h za 10,5 s a na 300 km/h za 29,5 s.
V druhém měření dosáhl Brabus CLS Rocket na italském ovále Nardo rychlosti 365,7 km/h, což je o 3,3 km/h více než v při měření v červnu. V Essenu bude mít premiéru nová verze Rocketu, Brabus představí CLS v barvách Policie. Je to v rámci akce "Tune-it-safe", která nabádá širokou veřejnost, aby vyladěné vozy byly zároveň bezpečné.