Leden 2007

JE Design Leon FR

28. ledna 2007 v 13:49 TUNING AUT
JE Design Leon FR: lepší než Leon Cupra
Ladičská společnost JE Design se specializuje na tuning vozů koncernu Volkswagen. Jedna z jejich posledních nabídek se týká kompletního balíčku úprav pro Seat Leon FR pro oba dvoulitrové motory.
Seat Leon ve verzi FR se na trhu ani pořádně neohřál a už se objevuje tuningový paket od ladičské firmy JE Design. Dvoulitrový naftový agregát TDI má díky nové řídící jednotce a optimalizovanému výfukovému systému zvednut výkon ze 125 kW na 142 kW (193 k). Točivý moment se po úpravě vyšplhal na 410 Nm. Zlepšila se i akcelerace z nuly na stovku, kterou posílený Leon FR zvládne za 7,6 s oproti sériovým 8,2 s.
Majitelé Leonu FR s motorem 2.0 TFSI se mohou rozhodnou pro kit, který zvedne výkon ze 147 kW na 180 kW (244 k). Točivý moment 355 Nm je k dispozici již od 1 850 ot/min. Sprint z 0 km/h na 100 km/h udělá benzínový JE Design Leon FR za 6,5 s, což je o 0,8 s lepší čas než u sériového vozu. Jen pro srovnání zmíním, že sportovní Leon Cupra má sériový výkon 176 kW (240 k). Všechny úpravy pohonných jednotek a tuningové díly mají certifikát TÜV.
Karosářský balíček úprav obsahuje nový přední i zadní nárazník, lišty na přední světlomety (mračítka) a nadstavce na boční prahy. Na zádi se objevuje čtveřice kulatých ocelových koncovek a o dobrou akustiku se stará sportovní tlumič výfuku. V blatnících jsou 19palcová kola s pneumatikami o rozměrech 225/35 R19, ale tuner předesílá, že nabízí širokou paletu disků od 17 do 19 palců.
K silnějším pohonným jednotkám byl optimalizován i podvozek a tlumiče. Světlá výška vozu se snížila o 30 mm. Zajímavostí úpravy jsou bezesporu i vyklápěcí dveře směrem nahoru. Pro interiér má tuner připraveno mnoho doplňků, ale jde o individuální záležitost a záleží na osobním jednání.

Video nová Škoda Fabia

27. ledna 2007 v 10:17 VIDEA
Zde si můžete stáhnout video nové Škody Fabie.
Popis: DivX video (34,9 MB)

Mopar Dodge Viper SRT-10

20. ledna 2007 v 18:57 TUNING AUT

Mopar Dodge Viper SRT-10: "Vyladěná Zmije"

Mopar je dceřinou sportovní společností automobilky Chrysler, obdoba divize AMG u německého Mercedes-Benzu. Na autosalonu v Detroitu se letos představil Dodge Viper s decentním faceliftem pro rok 2007 a výkonem 380 kW (510 k). Studie stejného sportovního auta pro rok 2008 by měla mít dokonce 441 kW (rovných 600 k) a Mopar zašel ještě dále.
Matný, tmavě šedý lak s jedním ostře červeným pruhem dodává prototypu démonický vzhled. Při pohledu z boku zaujmou 19palcová kola s černými disky, za kterými se ukrývají červené brzdové třmeny. Dobré barevné sladění, co říkáte? Na zádi je přidáno velké přítlačné křídlo.
Pod kapotou je atmosférický desetiválec, kterému byl převrtán zdvihový objem z 8,3 l na 8,4 l. Díky zlepšenému sání, chlazení, novému softwaru v řídící jednotce a optimalizovanému výfukovému systému se zvedl výkon na celkových 496 kW (675 k). Silnějšímu motoru byl naladěn i podvozek a odpružení vozu, které je plně nastavitelné dle potřeb řidiče.
Jak již bylo naznačeno, tento vůz má jedinou chybu: jedná se o pojízdný prototyp a Mopar bohužel nebude zmiňovaný kit nabízet zákazníkům.

Webkamery na D1

17. ledna 2007 v 18:06 News
Celkem 11 kamer, z toho 5 pevně.
Odkaz na webkamery zde.

SEAT Leon Cupra

16. ledna 2007 v 18:17 NOVÉ MODELY
SEAT Leon Cupra: 177 kW za 732.900,-Kč
Cupra se stává zřejmě tou nejatraktivnější nabídkou z hlediska výkonu za vynaložené peníze. Srdce, které se svou relativně nízkou hmotností a vysokým výkonem zasloužilo o nadprůměrné dynamické schopnosti Cupry, je v této verzi vyhrazeno pouze Seatu. Přeplňovaný motor 2.0 TFSI má v Cupře nejvyšší výkon 177 kW mezi 5700 a 6300 ot./min. Točivý moment 300 Nm připomíná svou absolutní hodnotou spíše vznětové přeplňované motory, ale šíře pásma (2200 až 5500 ot./min), ve kterém lze maximum použít je jednoznačně zážehová. Posun od standardních 147 kW k nové hodnotě výkonového maxima byl proveden řadou technických úprav agregátu. Systém přeplňování dostal rozměrnější turbodmychadlo (plnící tlak 0,8 bar), motor má novou hlavu válců, větší vstřikovače a zesílené komponenty klikového ústrojí. Pozornost byla věnována také naladění zvuku výfukové soustavy, která již od nízkých otáček avizuje sílu motoru. Cílem ladění bylo dosažení optimálního zvukového projevu při plném zatížení během akcelerace z klidu. Nejrychlejší Leon současnosti umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,4 s, na pátý převodový stupeň Cupra pružně akceleruje z 80 na 120 km/h a nejvíce jede 247 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 8,3 l/100 km. Osmnáctipalcová kola obouvají pneumatiky o rozměru 225/40. Součástí výbavy Leonu Cupra budou známé systémy jízdní dynamiky (včetně ESP s doplňkovými funkcemi DSR, zvyšování brzdného tlaku při zvýšeném namáhání brzdové soustavy, atd.), šest airbagů, klimatizace Climatronic, rádio s CD/MP3 přehrávačem, ovládáním na volantu a 8 reproduktory. Za příplatek 27.000,-Kč budou k dispozici bi-xenonové natáčecí světlomety, příprava pro přenosnou navigaci TomTom nebo možnost připojení externího disku s MP3 skladbami prostřednictvím USB konektoru.
Na českém trhu byla cena stanovena na 732.900,-Kč.

Škoda Auto: rekordní odbyt v roce 2006

16. ledna 2007 v 18:09 Aktuality
Škoda Auto: rekordní odbyt v roce 2006, výroba 580 tisíc vozů v roce 2007
V rekordním roce byla nejprodávanější modelovou řadou Octavia
V roce 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na více než 90 světových trzích celkem 549.667 vozů modelových řad Fabia, Octavia, Roomster a Superb a dosáhla tak rekordního výsledku a nárůstu o 11,7 % v porovnání s rokem 2005. "Nárůst prodejů Škoda Auto byl větší než nárůst celkového trhu. Automobilka tak potvrdila svou důležitou roli na evropských trzích a dokázala využít rostoucího potenciálu na trzích v Asii," komentoval výsledek Detlef Wittig, předseda představenstva Škoda Auto.
Nejprodávanější modelovou řadou je Octavia včetně Octavia Tour, která předstihla dosud nejprodávanější modelovou řadu Fabia. Modelu Octavia se prodalo celkem 270.274 vozů, z toho 69.323 kusů řady Octavia Tour (v roce 2005: 233.322 z toho 69.801 ks Octavia Tour), v těsném závěsu za ní se umístila modelová řada Fabia s celosvětově 243.982 (v roce 2005: 236.698) prodanými vozy. Škodu Superb si zakoupilo 20.989 (v roce 2004: 22.091) zákazníků. Novou modelovou řadu Roomster, která byla uvedena na trh v červnu, a jejíž úspěšné přijetí na trzích přimělo automobilku k zavedení třetí směny ve výrobě o dva měsíce dříve než bylo původně plánováno, si zakoupilo 14.422 zákazníků.
V západní Evropě Škoda zvýšila prodej o 9,1 % na celkem 301.343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko, kde Škoda rovněž výrazně posílila tržní podíl a dosáhla nových prodejních rekordů. V Německu bylo přihlášeno 118.527 vozů značky Škoda, což odpovídá tržnímu podílu 3,4 %. Ve Velké Británii bylo prodáno 38.801 (+1,3 %), ve Španělsku 24.869 vozů Škoda (+14,6 %) a v Rakousku 16.943 (+3,9 %).
Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) zaznamenala Škoda Auto taktéž nárůst díky 146.612 (+ 21,6 %) prodaným vozům. Škoda uhájila vedoucí pozici na polském trhu s 12,04 % podílu na trhu. Lídrem trhu je Škoda kromě České republiky a Polska také na Slovensku, v Bulharsku, v Litvě a v Bosně/Hercegovině. Mezi velmi úspěšné trhy patří pobaltské státy Estonsko, Litva a Lotyšsko, velký nárůst zaznamenalo Rusko, Ukrajina a díky lokální montáži zahájené na sklonku roku 2005 také Kazachstán.
V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36.541 vozů (+21,1 %). Největší podíl na tom má Indie (12.105 vozů), Turecko (5.725 vozů), Egypt (3.683 vozů) a Izrael (3.518 vozů).
Rekordního výsledku bylo dosaženo i ve výrobě, kdy ve všech výrobních závodech v České republice bylo v roce 2006 vyrobeno celkem 556.443 automobilů Škoda což je o 12,5 % více než v roce 2005. Závod v Mladé Boleslavi vyrobil 240.919 vozů řady Octavia a Fabia, Vrchlabí 96.853 vozů řady Octavia a Octavia Tour, Kvasiny 45.447 automobilů Roomster a Superb.