Únor 2007

Nová Fábia- Cena

27. února 2007 v 14:31 Nová Fabia
Ceník nové Škody Fabia začíná částkou 249.900,-Kč
Týdeník Svět motorů včera zveřejnil první ceny nové generace Škody Fabia. Základní verze se vejde do čtvrtmilionu.
Podle ověřených informací Světa motorů se nová Fabia začne na českém trhu prodávat v polovině března. Objednávky stávající Fabie zadávané do výroby skončí každým dnem. V tuto chvíli si již jistě neobjednáte nejsilnější zážehovou motorizaci 2,0 (85 kW) nebo Fabii RS. I nadále lze vybírat ze skladových vozů a pokračují také karosářské verze sedan a kombi.
Populární motoristický týdeník v aktuálním vydání píše, že cena základní verze nové Fabie by měla s nejslabším motorem 1,2 HTP (44 kW) činit 249.900,-Kč. Verze Classic, která má v evropské specifikaci ve výbavě ABS, EBD, čtyři airbagy, posilovač řízení, černou přístrojovou desku Onyx/Onyx, ale jen zadní nedělená sklopná sedadla a dvě otevřené schránky v přístrojové desce před spolujezdcem, příjde na 265.900,-Kč.
Dražší výbava Ambiente příjde se základním čtyřválcem na 279.900,-Kč a ve specifikaci pro země EU (z nichž budou definitivní, dosud nezveřejněné české specifikace vycházet) má navíc palubní počítač, centrální zamykání, přípravu pro rádio (odnímatelná střešní anténa, kabeláž + 4 reproduktory vpředu), elektrické ovládání oken vpředu, ocelová kola 6,0J x 14", uzavřené odkládací schránky v přístrojové desce u spolujezdce, vnější kliky a vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, chromovaný rámeček masky chladiče, obložení sloupků v lesklém provedení. V interiéru je u Ambiente přístrojová deska Onyx/Silver nebo Onyx/Onyx z měkčeného plastu, hlavice řadicí páky, rámeček řadicí páky, vnitřní kliky dveří, dveřní madla, rámečky přívodu vzduchu do interiéru a pojistné tlačítko ruční brzdy ve stříbrném provedení. Od úrovně Ambiente výše lze objednávat řadu prvků příplatkové výbavy, které pro Classic nejsou dostupné. Patří sem i bíle lakovaná střecha.

Citroen C4 Picasso-Ceník

27. února 2007 v 8:53 Citroen C4 Picasso
Grand C4 Picasso Base 1.8i 16V609 900 Kč
Grand C4 Picasso Base 1.6 HDi 16V669 900 Kč
Grand C4 Picasso X 1.8i 16V669 900 Kč
Grand C4 Picasso SX 1.8i 16V709 900 Kč
Grand C4 Picasso X 1.6 HDi 16V729 900 Kč
Grand C4 Picasso X 1.6 HDi 16V BMP6749 900 Kč
Grand C4 Picasso SX 2.0i 16V BMP6749 900 Kč
Grand C4 Picasso SX 1.6 HDi 16V769 900 Kč
Grand C4 Picasso SX 1.6 HDi 16V BMP6789 900 Kč
Grand C4 Picasso X 2.0 HDi 16V BMP6794 900 Kč
Grand C4 Picasso SX 2.0 HDi 16V BMP6834 900 Kč
Grand C4 Picasso Exclusive 2.0 HDi 16V BMP6904 900 Kč


Citroen C4 Picasso-Motory

27. února 2007 v 8:46 Citroen C4 Picasso
Grand C4 Picasso disponuje novou manuální šestistupňovou pilotovanou převodovkou spojenou s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 143 koní nebo vznětovými pohonnými jednotkami 1,6 HDi/110 k a 2,0 HDi/138 k, obě s filtrem pevných částic. Rychlé a přesné řazení manuální pilotované převodovky podává vynikající výkon a je jedním z nejplynulejších ve své kategorii. Tato převodovka také napomáhá snížení spotřeby paliva o 4 až 5 procent a CO2 emise o 5 g/km.

Citroen C4 Picasso-Interiér

27. února 2007 v 8:45 Citroen C4 Picasso
Grand C4 Picasso nabízí výjimečně pohodlný interiér, aniž by došlo k omezení velikosti úložného prostoru. Velikost zavazadlového prostoru závisí na vnitřním řešení. V nejběžnější konfiguraci, kdy jsou sedadla ve třetí řadě složena do podlahy a sedadla druhé řady posunuta zcela vzad, velikost zavazadlového prostoru pod kryt za zadními sedadly činí 576 litrů podle metodiky VDA. To je největší objem ve své kategorii,vzdálenost mezi podběhy kol dosahuje značných 1,17 m. Navíc díky samostatnému otvírání okna výklopné zádě může být zavazadlový prostor pohodlně naložen až ke stropu a je jednoduše přístupný i v případě, když za vozem parkuje v těsné blízkosti další auto. V sedmimístném uspořádání je zavazadlový prostor zvětšen hlubokým, uzavřeným prostorem pod sedadly třetí řady. Při složených zadních sedadlech činí maximální objem pro zavazadla 1951 litrů podle VDA.

Citroen C4 Picasso-Prostor

27. února 2007 v 8:45 Citroen C4 Picasso
Hlavní změnou na novém pracovišti řidiče je uvolnění prostoru tzv. "sloní nohy" s tradiční řadicí pákou, která je pro vozy typu MPV charakteristická, a nahrazení volným prostorem díky odstranění řadicí páky z její obvyklé pozice. Toto originální uspořádání je kombinováno buď se šestistupňovou manuální pilotovanou nebo s plně automatickou převodovkou. Ovládání převodovky je umístěno za volantem, změna převodových stupňů se provádí páčkami pod volantem. Kontrolky klimatizace jsou umístěny na obou koncích přístrojové desky ve snadném dosahu cestujících. Volant s pevným středem sdružuje ovladače přispívající ke komfortu jízdy, ty jsou tak opět ve velmi snadném dosahu řidiče. Elektrická parkovací brzda taktéž umístěná na přístrojové desce umožnila odstranění ruční brzdy mezi předními sedadly. Reorganizace vnitřního prostoru vytvořila dostatek místa pro čtyři velké uzavřené odkládací schránky v přístrojové desce, z nichž ta centrální je vybavena chlazením a pojme jednu 1,5 litrovou a dvě 0,5 litrové láhve.

Citroen C4 Picasso-Světlo

27. února 2007 v 8:44 Citroen C4 Picasso
Grand C4 Picasso nabízí vynikající výhled z vozu díky širokoúhlému panoramatickému přednímu sklu, jež zdvojnásobuje výhled z vozu vpřed. Vertikální výhled činí 70 º na rozdíl od pouhých 35º u běžného MPV. Výhled a prosvětlení v přední části vozu jsou zcela výjimečné, nicméně taktéž prostor pro cestující je velmi světlý a vzdušný díky velkým postranním oknům. Průchod světla může být ještě umocněn panoramatickým střešním oknem ( 1,04 m2). Grand C4 Picasso se honosí největší zasklenou plochou na trhu kompaktních MPV, tato dosahuje s panoramatickým skleněným střešním oknem plných 6,4 m².

Citroen C4 Picasso-Představení

27. února 2007 v 8:42 Citroen C4 Picasso
Toto zcela nové, moderní a kompaktní sedmimístné MPV je přirozeným vývojem modelové řady. Grand C4 Picasso se pyšní výjimečným designem a originálními rysy, které činí cestování tímto MPV radostnější a pohodlnější. Vyniká zejména: - vynikajícím výhledem z vozu a pocitem mimořádné prostornosti díky širokoúhlému panoramatickému přednímu oknu, - bohatým prostorem vpředu se zcela nově pojatým pracovištěm řidiče za volantem a novou šestistupňovou pilotovanou manuální převodovkou, - největším prostorem pro cestující a zavazadlovým prostorem ve své třídě, - originálním a velmi variabilním řešením sklápění sedadel, které umožňuje rychlou a jednoduchou přeměnu vnitřního uspořádání a pohodlné usazení až sedmi cestujících, - jedinečným vnitřním komfortem, který je zajištěn regulací teploty, zvukotěsnými okny a čidly kontrolujícími kvalitu vzduchu, - pohodlnou jízdou, nastavením podvozku a příjemným řízením, zejména pak s pneumatickým odpružením zadní nápravy.


Nové BMW X6 na severu Švédska

11. února 2007 v 10:53 | auto.cz |  NOVÉ MODELY
Momentálně probíhá zimní testování ve švédském Arjeplog Test Centre, asi 50 km jižně od polárního kruhu. Denní teploty zde v současné době nerostou nad -10°C, v noci bývá kolem -30°C, tedy ideální podmínky pro testy ventilace, klimatizace, studené starty motoru atd.
Je již téměř veřejným tajemstvím, že nové BMW X6 nebude typickým SUV. Svými rozměry nebude jednoznačně převyšovat X5. X6 zřejmě bude delší, ale o několik centimetrů nižší, aby byla zdůrazněna sportovní image. Více než SUV proto X6 míří do široce definované kategorie kříženců-crossoverů. Robustnost převzalo BMW od X5, ale tvar svažující se střechy připomíná více sportovní vozy, který v Mnichově navrhli již pěknou řádku. Pod těžkou kamufláží by se mohla ukrývat světla podobná těm u aktuálního BMW Z4. I přes značnou délku zůstane interiér X6 výhradně čtyřmístný.
Počáteční skepse nad modely BMW, které by neměly klasickou karoserii sedan, kombi nebo kupé, je zřejmě ta tam. Zobrazená podoba X6 prý ještě není ani zdaleka to nejzajímavější, co v BMW chystají. Hovoří se totiž dokonce o otevřené verzi tohoto modelu, což by byl na trhu v současnosti unikát bez nebezpečných konkurentů.

Fiat Grande Punto

1. února 2007 v 21:24 Fiat Grande Punto
Fiat Grande Punto
Italský automobilový koncern připravil konkurentům nepříjemné překvapení: nové Grande Punto. Automobil, který nahrazuje Punto ve třídě malých vozů, klepe svými rozměry na dveře nižší střední třídy. Není pochyb o tom, že nový model v příštím roce ovládne nejeden trh, velmi pravděpodobný je také útok na titul Auto roku 2007.
Italský automobilový gigant Fiat Auto se krok za krokem dostává ze závažných ekonomických problémů, které jej postihly v minulých letech. Po nové generaci Cromy je zde konečně také nový masově vyráběný model, který by měl automobilce přinést potřebný tok příjmů. Definitivním zachráncem italského autoprůmyslu by se mohl stát očekávaný nástupce řady Stilo.
Segment malých vozů představuje v Evropě asi čtvrtinu prodejů, absolutně pak asi 3,75 milionu vozů ročně. Na domácím italském trhu tvoří vznětové motory v této třídě již 44% objemu obchodů, takže není divu, že při náběhu výroby Grande Punta jsou k dispozici hned čtyři verze turbodieselů, které také zatím zaujímají postavení nejsilnějších motorových alternativ.
Vždy když Fiat představil nějaký lidový model, znamenalo to, že porota ankety Car of the Year měla snazší práci. Italská automobilka sice nepřináší high-tech novinky ve stylu luxusních prémiových značek, ale její přínos spočívá ve zvyšování standardu běžných automobilů, které jsou cenově přístupné široké veřejnosti, a na to sudí slyší. Výhodný poměr cena/nabízená hodnota bude bezesporu trumfem také Grande Punta. Protože Fiat nebyl připraven splnit podmínky pro zařazení do letošní ankety (zařazen je však Fiat Croma), lze očekávat útok na nejvyšší příčky v příštím roce, kdy se bude rozhodovat o titulu Car of the Year 2007.
Slušná řada těchto titulů obsahuje také většinu předchůdců nejnovějšího Fiatu. Evropskými vozy roku byly následující modely: Fiat 124 (1967), Fiat 128 (1970), Fiat 127 (1972), Fiat Uno (1984), Fiat Tipo (1989), Fiat Punto (1995), Fiat Bravo/Brava (1996) a Fiat Panda (1995).

Grande Punto: Krásné

Fiat přichází s novým modelem, který charakterizuje třemi přívlastky: Krásné, Solidní, Brilantní.
Krása se tradičně snoubí se vším italským a ve světě aut bývá toto tvrzení i dnes italskými značkami velmi často dokazováno. Grande Punto vzniklo ve spolupráci designérského centra Fiatu a mistra svého řemesla, Giugiara. Prostorový koncept velkého Punta byl oděn do obleku, který překvapivě vůbec nepůsobí těžkopádně. V půdorysu extrémně zkosená příď nese dva rozměrné kryty sdružených světlometů, připomínající podobné tvary luxusních kupé Maserati. Silueta se přibližuje proporcím velkoprostorového vozu, kdy kapota motoru takřka plynule navazuje na čelní sklo. Jeho začátek sahá až ke kótě osy přední nápravy, kapota je tak kratší a prostor pro cestující delší. Z velkoprostorových rodinných vozů si designéři vypůjčili také první boční trojůhelníkové okno tvořící A-sloupek.
Čistě zpracovaná záď má svítilny integrované do sloupků karosérie a tvoří optický celek se zadním oknem. Vyniká tak nově stylizované logo modelu Punto na zádi.

Grande Punto: Solidní

Solidnost má v případě nového Punta řadu významů. Nedávno zveřejněný výsledek testů Euro NCAP prokázal, že snaha o maximální bezpečí v této třídě byla úspěšná. Na palubě Grande Punta najdeme v nižší střední třídě obvyklou sadu airbagů (přední, boční, okenní) a dalších zádržných systémů (předepínače a omezovače síly bezpečnostních pásů), Fiat nabízí ale také kolenní airbag. Přední airbagy jsou dvoufázové, takže dovedou přizpůsobit rychlost a objem naplnění síle nárazu.
Aktivní bezpečnost vylepšuje sada systémů s názvy zakódovanými do známých zkratek: ABS, EBD, ESP, ASR, MSR. Mezi malými vozy není stále ještě běžná položka příplatkové výbavy asistent pro rozjezd do kopce (zde součást systému ESP). Tradičně vysoká pozornost byla věnována prevenci vzniku požáru při nehodě (systém FPS).
Solidnost má podle výrobce Grande Punta také obtížně měřitelnou složku, která je však velmi důležitá pro řadu zákazníků. Jde o tzv. vnímanou kvalitu, tedy soubor pocitů a dojmů, které si člověk udělá při kontaktu s vozem. V tomto vytváření má význam design, volba materiálů, zpracování dílů i finální montáž, záleží na mnoha detailech, které nakonec jako celek mohou vytvořit ten správný dojem, dříve tak typický pro německé vozy.

Grande Punto: Palubní komfort

Součástí příplatkové výbavy nového velkého Punta je mj. automatická dvouzónová klimatizace, CD přehrávač schopný pracovat s formátem MP3, integrovaná hands-free sada s Bluetooth, designérskou lahůdkou je panoramatické střešní okno, sestavené ze dvou dílů (jeden z nich je otevíratelný). Palubní systém lze v mnoha směrech personalizovat, k dispozici je také 8 jazykových mutací (bez češtiny).

Grande Punto: klasický podvozek

Nákladový diktát nepovolil výrobci příliš velké experimenty v oblasti techniky podvozku, takže se v Grande Puntu setkáme s modifikací nápravy McPherson vpředu a torzní příčkou vzadu. Větší rozchody kol a rozvor náprav jsou prvním předpokladem ke stabilnějšímu chování vozu a vyššímu komfortu na palubě. Ačkoli základní prvky podvozku vycházejí ze známé konstrukce, detailní naladění bylo provedeno s pomocí řady drobných vylepšení. Na přední nápravě jsou nyní ramena lisovaná z plechu (místo původních těžších odlitků), pozornost byla věnována elastokinematice nápravy, která pozitivně ovlivňuje pocity z chování vozu a z řízení, pomáhá eliminovat vibrace při jízdě na nerovném povrchu.
Řízení s elektrickým posilovačem má dva režimy (Dualdrive), mezi nimiž může řidič přepínat stiskem tlačítka na přístrojové desce. Ačkoli Fiat uvádí tento prvek jako nadstandardní položku sériové výbavy, konkurence obvykle volí cestu samočinného přizpůsobení účinku posilovače, protože funkce "city", bude zpravidla využívána při parkování, které lze díky palubní datové síti relativně snadno rozpoznat a přepínání režimu posilovače pak snadno zautomatizovat.
Zadní náprava nemá samostatný stabilizátor, místo toho je pro každý model dodávána jiná torzně poddajná příčka, spojující ramena nápravy.
Grande Punto vyjede za zákazníky s pneumatikami o rozměrech 175/65 R15, 185/65 R15, 195/55 R16 nebo 205/45 R17. Slabší modely mají vpředu vnitřně chlazené kotoučové brzdy o rozměru kotoučů 257 x 22 mm, silnější modely dostávají kotouče o rozměru 284 x 22 mm. Vzadu jsou převážně bubnové brzdy (průměr 228 mm), nejsilnější modely mají kotoučové brzdy.

Grande Punto: Brilantní

Dlouhá léta vyráběný čtyřválec 1.2 Fire se dočkal další evoluce. V Grande Puntu má nyní 48 kW při 5500 ot./min, více se ale inženýři Fiatu chlubí plochou křivkou točivého momentu, která vrcholí hodnotou 102 Nm při 3000 ot./min, což je předpoklad nízké spotřeby v běžném provozu. Proti předchozímu provedení byly optimalizovány sací a výfukové trakty, nově je tvarován spalovací prostor s kompresním poměrem 11:1, vačky v hlavě válců mají nyní nový profil.
Ke snížení spotřeby paliva a zvýšení účinnosti přispívá mj. nový aktivní senzor klepání motoru, sekvenční vstřikování Magnetti Marelli, donedávna používané jen u mnohem sofistikovanějších motorů. Ovládání škrtící klapky již postrádá pevnou vazbu na pohyb pedálu akcelerátoru a usnadňuje tak elektronické řídící jednotce regulaci komplexního systému, jakým spalovací motor je.
Druhým zážehovým motorem v nabídce Grande Punta je nový motor o objemu 1368 cm3, o výkonu 57 kW. Pozornost byla i zde zaměřena především na točivý moment v nízkých a středních otáčkách. Agregát je vybaven variabilním časováním ventilů, elektronickým ovládáním škrtící klapky a recirkulací výfukových plynů, která vrací při částečných zatíženích do spalovacího prostoru asi 25 % původní náplně, kvůli snížení emisí a spotřeby paliva. Všechny motory plní emisní normu Euro IV, zajímavostí motoru 1.4 8V Fire je katalyzátor umístěný v motorovém prostoru. Toto řešení výrazně urychluje jeho zahřátí na pracovní teplotu a radikálně snižuje množství emisí, vypouštěných krátce po studeném startu.
Další zážehové motory mají následovat během roku 2006, hovoří se o šestnáctiventilové verzi motoru 1.4 Fire, je pravděpodobné, že se časem dočkáme i sportovních verzí Abarth s ještě výkonnějšími motory.
Nafta má u Fiatu zelenou. Malý vznětový čtyřválec (všimněte si, že Fiat zatím ani v kategorii nejmenších vozů nepřešel na tříválcové agregáty) 1248 cm3, který se vyrábí v Polsku již září v několika Fiatech, ale také v Opelech a Suzuki. Grande Punto dostává hned zpočátku dvě výkonové verze. Základním rozdílem mezi nimi je přítomnost variabilní geometrie rozvaděcích lopatek u silnější z nich. Ale nejedná se o změnu jedinou. Jiný je mj. EGR ventil, kompresní poměr (17,6 místo 18:1) a také výsledný vír tvořící spalitelnou směs ve spalovacím prostoru.
Životnost všech mechanických dílů je plánována na 250 tisíc km, teprve pak je třeba zasahovat do mechaniky motoru, interval výměny oleje činí 30 tisíc kilometrů.
Zatím největším a nejsilnějším agregátem v Grande Puntu je turbodiesel se vstřikováním common-rail o objemu 1910 cm3. V nabídce jsou dvě výkonové verze 88 a 96 kW, později má přijít ještě verze 110 kW, známá z jiných modelů značek spadajících do skupiny Fiat Auto.
Slabší čtyřválce jsou dodávány s pětistupňovými převodovkami (diesel 1.3 16V Multijet má převodovku odlišné konstrukce než zážehové motory), turbodiesely 1.9 Multijet je dodáván s tříhřídelovou šestistupňovou převodovkou.