Duben 2007

1. výročí této stránky

11. dubna 2007 v 12:07 Statistiky

Tato stránka byla založena 6.4. 2006
Celkem ji navštívilo od 6.4. 2006 do 11.4.2007- 74550 lidí
Průměrně na den 371.08 lidí
Celkem 352 článků
Celkem je na stránce 798 komentářů
Nejdiskutovanější článek Lamborghini Murcielago 134 komentářů

Honda Civic Type R Sedan

2. dubna 2007 v 18:25 NOVÉ MODELY
Honda Civic Type R Sedan
Evropa má svůj sportovní model Civic Type R postavený na základě třídveřového modelu, ten však není určen pro zámoří. Proto má Amerika sportovní kupé a sedan Si a čtyřdveřovou karoserii dostal i sportovní Civic Type R pro japonský trh. Vůz vychází ze sedanu, který se prodává i nás, prošel však řadou sportovních úprav. Vzhledem k tomu, že je Civic Type R v Japonsku využíván často pro okruhové závodění, ten samý dvoulitr i-VTEC, který dodává v evropské specifikaci 201 koní, byl vyladěn na výkon 225 koní (165 kW) při 8000 otáčkách a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 215 Nm při 6100 otáčkách. Lepší trakci a chování v zatáčkách zajistí diferenciál Torsen s omezenou svorností. Stejně jako evropská verze disponuje CTR elektronickým plynem a šestistupňovým manuálem. Dynamické parametry Honda na svých stránkách neuvádí, nebudou se však patrně příliš lišit od těch evropských.
Brzdnou soustavu na rozdíl od Evropy dodalo Brembo a zatímco v Evropě si CTR vystačí s průměrem předních disků 300 mm, Japonci dostali k dispozici kotouče o průměru 320 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové třmeny. Nasávací otvory v bocích předního nárazníku jsou na rozdíl od mnohých imitací konkurence skutečně funkční, technici jimi přivádí vzduch k předním brzdám. Sedan Type R je vybaven atraktivními 18" koly, která obouvá do designově působivých pneumatik Bridgestone Potenza RE070 o rozměru 225/40.
Interiér v černočervené kombinaci se liší od běžného sedanu jen doplňky jako je kovová hlavice řadicí páky a pedály, z evropské verze pak převzal červené startovací tlačítko. Sportovní sedadla s velmi výraznými bočnicemi poskytnou zřejmě přímo pohádkové boční vedení (vzhledem k tomu, jak svojí práci odvádí méně výrazná sedadla evropské verze).
Prodej CTR s velmi atraktivním aerodynamickým kitem byl zahájen minulý týden a na rozdíl od evropské verze se nabízí v široké škále barev, včetně pro sportovní hondy typické Championship white.

Mercedes SLR 722

2. dubna 2007 v 17:07 TUNING AUT
Mercedes SLR 722: Formule na běžné silnice
Závodní speciál německé automobilky Mercedes Benz 300 SLR se dočkal znovuzrození. Tentokráte se však jedná o limitovanou edici nejrychlejšího civilního vozu ze Stuttgartu, Mercedesu SLR, jenž na svém boku nese přídomek 722.
Tato cifra však neinterpretuje hodnotu výkonu, jak by se mohlo mnohým zdát, ale startovní číslo závodního speciálu Mercedes300 SLR, jenž zvítězil v závodě Mille Miglia v roce 1955. Zajímavostí je taktéž startovní čas, kdy hodiny ukazovaly přesně 22 minut po sedmé hodině ráno. Za volantem seděl známý pilot Stirling Moss.
Edice 722 nepřináší přílišné zásahy do designu vozu, který i přes svůj věk stále nechá jen málokoho chladným. Základní rozdíly oproti tradičnímu modelu reprezentuje karbonové "lízátko" na přední části vozu, speciální černě lakovaná 19palcová hliníková kola a v neposlední řadě také nepřehlédnutelná červená číslice 722 na bocích karoserie. Zatímco zevnějšek vozu nepřináší příliš novinek, technika doznala značného omlazení. Pod kapotou vozu se stále nachází osmiválcový motor přeplňovaný kompresorem o objemu 5,5 litru, který si ale vzal do parády tovární úpravce AMG. Tomu se podařilo navýšit maximum výkonu na úctyhodných 650 koní, což znamená nárůst 23 koní oproti standardní verzi. To se podepsalo i na dynamických vlastnostech vozu. Stovku edice 722 pokoří za motocyklových 3,6 vteřiny, oproti hodnotě 3,8 vteřiny patřící standardnímu modelu. O 6,6 vteřiny později se krajina v bočních okénkách míhá 200kilometrovou rychlostí a po dalších cca 20 vteřinách ukazuje tachometr cifru 300 kilometrů v hodině. Jeho ručička se zastaví 37 jednotek rychlosti nad magickou hranicí 300 kilometrů v hodině. 650 divokých koní pod kapotou krotí čtveřice kotoučových brzd o rozměru 390 milimetrů.V interiéru edice 722 naleznete o poznání více karbonu. Tento závodní materiál nahradil hrubou většinu leštěného hliníku, který zdobí kokpit standardní verze. Cena Mercedesu SLR 722 prozatím nebyla stanovena, avšak dá se očekávat, že bude atakovat vrchní pozice v žebříčku nejdražších sériově vyráběných vozů. Prodej běží od 11. července 2006.